A lengyelországi központú, ruházati cikkeket és lakásfelszereléseket forgalmazó hálózat kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) az október és március közötti időszakban 377 millió euróra emelkedett, az egy évvel korábbi 347 millió euróról. A bevételek 2,84 milliárd euróra nőttek az üzlethálózat bővülésének köszönhetően.
A vizsgált időszakban megnyitott 166 új egység adatait kiszűrve a féléves bevételek 11 százalékkal emelkedtek éves összevetésben. A társaság tovább folytatja terjeszkedését, és a terveik szerint hálózata a 2022-2023-as üzleti évében 550 egységgel bővül.
Jelentésben a Pepco kitért arra is, hogy az üzletmenet áprilisban és májusban kedvezőtlenebbül alakult: a magas infláció miatt a fogyasztói várakozások mérséklődtek és ez a diszkrecionális kiadásokban (nem alapvető fogyasztási cikkek) is megmutatkozott, elsősorban a közép-európai régióban.
A Pepco értékelése szerint az FMCG (gyorsan mozgó fogyasztási cikkek) iránti kereslet továbbra is erősödik minden üzletágában, miközben a ruházati és általános árucikkek vegyesen teljesítenek.
A menedzsment nem változtatott az idei évre vonatkozó eredményvárakozásain. A bevételnövekedés 20 százalék közelében, a nyereség bővülése 15 százalék körül alakulhat, néhány százalékpontos szórással.
A Pepco 2015 óta van jelen Magyarországon, honlapjuk tájékoztatása szerint jelenleg 231 boltot üzemeltetnek. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a társaság magyar leányvállalata a szeptember végén zárult 2022-es pénzügyi évében 81,945 milliárd forint nettó árbevételt ért el az előző évi 68,535 milliárd forint után.