A Tinder vállalásai
A Vinted mellett a Tinder (mint az egyik legnépszerűbb társkereső alkalmazás) is bekerült a CPC célkeresztjébe azt követően, hogy egy 2022-ben közzétett svéd tanulmány rávilágított, a Tinder árképzése nem transzparens, és különböző személyeknek különböző áron kínálja ugyanazt a szolgáltatást. A Tinder – a hálózat közös fellépésének eredményként – vállalta, hogy személyre szabott árazási gyakorlatai kapcsán érhetőbb és világosabb tájékoztatást nyújt a fogyasztóknak. A Tinder 2024. április közepéig vállalta, hogy
- nem alkalmaz személyre szabott, életkoron alapuló árazást anélkül, hogy erről a fogyasztókat egyértelműen és előre tájékoztatná;
- a fogyasztókat egyértelmű tájékoztatja arról, hogy a prémium szolgáltatások áraira vonatkozó kedvezményeket automatizált szoftverek használata révén személyre szabja, és annak okáról, hogy miért kínál az érintett fogyasztónak személyre szabott kedvezményeket (például, mert a fogyasztó a Tinder prémium szolgáltatásaira normál áron nem kívánt előfizetni).
„2022. május 28-a óta a vállalkozások a Webshop Kormányrendelet 11 § (1) q) pontja szerint a távollévők között kötött szerződés megkötését megelőzően kötelesek világosan és közérthető módon tájékoztatni a fogyasztót arról, ha a szerződés szerinti áruért vagy szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás automatizált döntéshozatal alapján a fogyasztó személyére szabott. Bár első ránézésre ezen elvárás részletszabálynak tűnik, mégis fontos tájékoztatásbeli kötelezettségről van szó, hiszen a CPC hálózat a Tinderrel szemben folytatott közös fellépését tulajdonképpen ezen szabály megsértésére fűzte fel”- hívja fel a figyelmet a CERHA HEMPEL fogyasztóvédelmi szakértője.