Milliárdokat hozott a dorgálás

Adat volt, van, lesz. Ezt dr. Kürti Sándor, a KÜRT Információbiztonsági és Adatmentő Zrt. alapítója, az igazgatótanács elnöke már 1989-ben is sejtette, bár akkor még számtalan más kompetencia is szerepelt a cégleírásban. Miután egy kanadai tanácsadó lehülyézte, kiválasztott egyet, így lett az adatmentés a cég brandje. A kemény dorgálás forintmilliárdokat hozott a KÜRT-nek.

Határozott véleménye van dr. Kürti Sándornak demokráciáról, csapatról, versenyképességről. Világcégek gyakorlatait és nemzetközi gondolkodók téziseit igyekszik átültetni a hazai viszonyokra és a KÜRT-re. Az eredmény egy huszonhét éve sikeres, milliárdosra nőtt családi vállalat, amely az első generációváltást már biztosan túlélte.

 

dr. Kürti Sándor, Kép: PP, Fotó: Hatlaczki Balázs

A családi vállalatok kétharmada elbukik, amikor az alapító szembekerül a vezetőváltás problémájával. Ez kemény statisztika. A KÜRT évekkel túl van a generációváltáson, és úgy tűnik, nem rázta meg a céget. Hogyan készült az átadásra?

– A generációátadás nem gyere, buci, hamm, bekaplak típusú döntés, hanem egy rettentő hosszú folyamat. A Peugeot vagy a Bosch is családi vállalkozás. Tőlük meg lehet tanulni, hogy mitől nőttek nagyra. Például attól, hogy komoly energiákat fordítanak a cégutódlásra. Magyarországon viszont eltűnt az Ikarus, a Ganz MÁVAG, és még sorolhatnám azokat az óriási értékeket, amelyekért egyetlen versenytársuk sem hullajt könnyeket. De nem a hazai gyakorlat a természetes, hanem a nyugati példák. Az volt a célom, hogy a KÜRT legalább az első menetben ne a kétharmadba kerüljön. Azt kerestem, hogy hogyan lehet túlélni a lehető legkisebb kockázat mellett az első váltást. Ötvenegynéhány évesen – ma hatvankilenc vagyok – két fiatalt néztem ki magamnak, és tíz év alatt fokozatosan adtam át az irányítást. Kilenc éve Kmetty József vezeti a céget. Egyetemistaként jött hozzánk, itt nőtt fel, és él-hal a KÜRT-ért. Az ő kezébe bele mertük tenni a vállalatot. A különlegessége – és ez számunkra főnyeremény –, hogy jobban átlátja a vevő problémáját, mint maga a vevő.

Jól választott?

– A körülményekhez képest igen. A menedzsertankönyvekből tanultam, hogy egy vállalatnál meg kell tudni oldani azt, hogy a dolgozók lojálisak és elkötelezettek legyenek, de képesek legyenek versenyezni egymással. Ezért két gyereket választottam ki, akik különbözőek, és képesek versenyezni. Az élet azonban felülírta az elképzelésemet: Kovács Zoli inkább a Magyar Államvasutakhoz ment dolgozni, így végül egy vezérigazgató vezeti ma a vállalatot. Hiszek abban, hogy a generációváltást túléltük.

További részletek a Piac&Profit Magazin következő számában!

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo