Milliárdokat hozott a dorgálás

Adat volt, van, lesz. Ezt dr. Kürti Sándor, a KÜRT Információbiztonsági és Adatmentő Zrt. alapítója, az igazgatótanács elnöke már 1989-ben is sejtette, bár akkor még számtalan más kompetencia is szerepelt a cégleírásban. Miután egy kanadai tanácsadó lehülyézte, kiválasztott egyet, így lett az adatmentés a cég brandje. A kemény dorgálás forintmilliárdokat hozott a KÜRT-nek.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Határozott véleménye van dr. Kürti Sándornak demokráciáról, csapatról, versenyképességről. Világcégek gyakorlatait és nemzetközi gondolkodók téziseit igyekszik átültetni a hazai viszonyokra és a KÜRT-re. Az eredmény egy huszonhét éve sikeres, milliárdosra nőtt családi vállalat, amely az első generációváltást már biztosan túlélte.

 

dr. Kürti Sándor, Kép: PP, Fotó: Hatlaczki Balázs

A családi vállalatok kétharmada elbukik, amikor az alapító szembekerül a vezetőváltás problémájával. Ez kemény statisztika. A KÜRT évekkel túl van a generációváltáson, és úgy tűnik, nem rázta meg a céget. Hogyan készült az átadásra?

– A generációátadás nem gyere, buci, hamm, bekaplak típusú döntés, hanem egy rettentő hosszú folyamat. A Peugeot vagy a Bosch is családi vállalkozás. Tőlük meg lehet tanulni, hogy mitől nőttek nagyra. Például attól, hogy komoly energiákat fordítanak a cégutódlásra. Magyarországon viszont eltűnt az Ikarus, a Ganz MÁVAG, és még sorolhatnám azokat az óriási értékeket, amelyekért egyetlen versenytársuk sem hullajt könnyeket. De nem a hazai gyakorlat a természetes, hanem a nyugati példák. Az volt a célom, hogy a KÜRT legalább az első menetben ne a kétharmadba kerüljön. Azt kerestem, hogy hogyan lehet túlélni a lehető legkisebb kockázat mellett az első váltást. Ötvenegynéhány évesen – ma hatvankilenc vagyok – két fiatalt néztem ki magamnak, és tíz év alatt fokozatosan adtam át az irányítást. Kilenc éve Kmetty József vezeti a céget. Egyetemistaként jött hozzánk, itt nőtt fel, és él-hal a KÜRT-ért. Az ő kezébe bele mertük tenni a vállalatot. A különlegessége – és ez számunkra főnyeremény –, hogy jobban átlátja a vevő problémáját, mint maga a vevő.

Jól választott?

– A körülményekhez képest igen. A menedzsertankönyvekből tanultam, hogy egy vállalatnál meg kell tudni oldani azt, hogy a dolgozók lojálisak és elkötelezettek legyenek, de képesek legyenek versenyezni egymással. Ezért két gyereket választottam ki, akik különbözőek, és képesek versenyezni. Az élet azonban felülírta az elképzelésemet: Kovács Zoli inkább a Magyar Államvasutakhoz ment dolgozni, így végül egy vezérigazgató vezeti ma a vállalatot. Hiszek abban, hogy a generációváltást túléltük.

További részletek a Piac&Profit Magazin következő számában!

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo