Milliárdokat hozott a dorgálás

Adat volt, van, lesz. Ezt dr. Kürti Sándor, a KÜRT Információbiztonsági és Adatmentő Zrt. alapítója, az igazgatótanács elnöke már 1989-ben is sejtette, bár akkor még számtalan más kompetencia is szerepelt a cégleírásban. Miután egy kanadai tanácsadó lehülyézte, kiválasztott egyet, így lett az adatmentés a cég brandje. A kemény dorgálás forintmilliárdokat hozott a KÜRT-nek.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Határozott véleménye van dr. Kürti Sándornak demokráciáról, csapatról, versenyképességről. Világcégek gyakorlatait és nemzetközi gondolkodók téziseit igyekszik átültetni a hazai viszonyokra és a KÜRT-re. Az eredmény egy huszonhét éve sikeres, milliárdosra nőtt családi vállalat, amely az első generációváltást már biztosan túlélte.

 

dr. Kürti Sándor, Kép: PP, Fotó: Hatlaczki Balázs

A családi vállalatok kétharmada elbukik, amikor az alapító szembekerül a vezetőváltás problémájával. Ez kemény statisztika. A KÜRT évekkel túl van a generációváltáson, és úgy tűnik, nem rázta meg a céget. Hogyan készült az átadásra?

– A generációátadás nem gyere, buci, hamm, bekaplak típusú döntés, hanem egy rettentő hosszú folyamat. A Peugeot vagy a Bosch is családi vállalkozás. Tőlük meg lehet tanulni, hogy mitől nőttek nagyra. Például attól, hogy komoly energiákat fordítanak a cégutódlásra. Magyarországon viszont eltűnt az Ikarus, a Ganz MÁVAG, és még sorolhatnám azokat az óriási értékeket, amelyekért egyetlen versenytársuk sem hullajt könnyeket. De nem a hazai gyakorlat a természetes, hanem a nyugati példák. Az volt a célom, hogy a KÜRT legalább az első menetben ne a kétharmadba kerüljön. Azt kerestem, hogy hogyan lehet túlélni a lehető legkisebb kockázat mellett az első váltást. Ötvenegynéhány évesen – ma hatvankilenc vagyok – két fiatalt néztem ki magamnak, és tíz év alatt fokozatosan adtam át az irányítást. Kilenc éve Kmetty József vezeti a céget. Egyetemistaként jött hozzánk, itt nőtt fel, és él-hal a KÜRT-ért. Az ő kezébe bele mertük tenni a vállalatot. A különlegessége – és ez számunkra főnyeremény –, hogy jobban átlátja a vevő problémáját, mint maga a vevő.

Jól választott?

– A körülményekhez képest igen. A menedzsertankönyvekből tanultam, hogy egy vállalatnál meg kell tudni oldani azt, hogy a dolgozók lojálisak és elkötelezettek legyenek, de képesek legyenek versenyezni egymással. Ezért két gyereket választottam ki, akik különbözőek, és képesek versenyezni. Az élet azonban felülírta az elképzelésemet: Kovács Zoli inkább a Magyar Államvasutakhoz ment dolgozni, így végül egy vezérigazgató vezeti ma a vállalatot. Hiszek abban, hogy a generációváltást túléltük.

További részletek a Piac&Profit Magazin következő számában!

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo