Mi a nagy márkák sikerének titka?

Lehet, hogy nem az övék a legnagyobb piaci részesedés az ágazatukban, mégis ezek a márkák kerültek ki győztesként egy közelmúltban készített amerikai felmérésben, amely azt vizsgálta, hogy mi a titkuk azoknak a termékeknek, szolgáltatásoknak, amelyekben a fogyasztók a leginkább bíznak. A bizalom pedig manapság egyre fontosabb tényezővé válik az élet minden terén.

Kép:fotolia

Az Entrepreneur és egy kaliforniai kutatóintézet, a The Values Institute at DGWB idén év elején készített közös felmérése öt tényező – vállalati teljesítmény, törődés (ügyfelekkel, munkavállalókkal és a társadalommal), állandóság, őszinteség, kapcsolat – alapján vizsgálta, hogy mi befolyásolja leginkább az emberek márkába vetett bizalmát. Az eredmény azt mutatja, hogy a fogyasztók többsége abban a brandben bízik leginkább, amely érzelmi reakciót vált ki belőle az önmagáról sugárzott képpel, mégpedig azzal, hogy erőteljes és működőképes. Ezek a cégek folyamatosan törekednek az érzelmi kapcsolatokra, és a fogyasztókat zsigeri válaszreakciókra késztetik. Ötleteket bárki lophat tőlük.

Lássuk az első 10 nyerő stratégiát

1. Válj személyessé: Amazon

Az online kiskereskedelmi csatorna mind az öt kritérium alapján az élre került. Elsőrendű vásárlási élményt nyújt azáltal, hogy megosztja a vevők tapasztalatait, segítve a döntést, és nincs olyan, amit nem lehet beszerezni ezen az oldalon egy kattintással. A márka legfontosabb eleme a személyes kötődés, amely a személyes profilok, értékelések, vélemények alapján kialakul.

2. Árulj boldogságot: Coca-Cola

Bármit tesz a cég, az a „hogyan hozzuk létre, segítsük, alakítsuk a boldogságot” gondolat köré épül.

Van-e egy vállalatnak karmája?
A vállalati karma propagálói úgy látják, hogy a recesszió korában hosszú távú versenyelőnyre csak az a márka tehet szert, mely a vásárlói hűséget úgy alakítja ki, hogy közben hozzájárul a társadalom és a bioszféra egészének jobbításához. Vagyis pozitív karmát termel. A vállalatoknak többet kell tenniük a köz érdekében, mint eddig, hogy győzzenek a szorosabb versenyben és a csökkent vásárlóerő elcsábításában. Kutatók szerint négy kritériumnak kell megfelelni: a vállalat, az alkalmazottak, a partnerek és a fogyasztók elvárásainak, ugyanakkor a világ javára is tenni kell.
3. Teljesítsd az ígéreted: FedEx

A bizalmat leginkább a „Megértjük” kampány kapcsán érte el a nemzetközi futárszolgálat, amelynek lényege: nem pusztán egy csomag, amit kézbesít, hanem az emberek által rábízott fontos dolog – kincs, megélhetés, jövő. Az ügyfeleit embereknek tekinti, nem csak üzletnek.

4. Legyél cool: Apple

Élmény a tárgyak használata, és élmény a megvásárlásuk is. Miközben a termékekből árad a kreativitás, a cég a vevők érzelmi reakcióját erősítette a kiskereskedelmi üzletek kialakításával is. Együttműködés és átláthatóság árad a shopokból, amelyek célja: érezd jobban magad már attól is, hogy bejöttél.

5. Tapasztald meg a dizájnt: Target

Habár diszkontáruház, az üzletek csillogó, stílusos miliője egészen mást sugall. A márka imidzse cáfolja azt, hogy tömegterméket árul. Ámde megfizethető áron.

6. Maradj állandó: Ford

Az állandóság az autógyár márkájának legfőbb értéke, amely egyben a megbízhatóságot is sugallja. A márka stratégiájának szintén fontos eleme a felelősségvállalás a munkatársakért és a vásárlókért egyaránt.

7. Meg tudod tenni: Nike

A vevő áll a cég márkaépítésének középpontjában. Üzenete – „inspirációt és innovációt hozunk a világ összes atlétájának. Ha van tested, te is atléta vagy” – összeköti a sportszergyártót a világ összes emberével. Az iránta megnyilvánuló bizalom másik fontos eleme, hogy az emberek elhiszik róla, hogy innovatív.

8. Kovácsolj kapcsolatot: Starbucks

Néhány évi stagnálás után pörgette újból fel a forgalmát a kávézólánc úgy, hogy visszatért eredeti ígéretéhez, amely szerint összehozza az embereket. A kapcsolatépítés lett a legfontosabb üzenete.

9. Tálald fel a rendhagyót: Southwest Airlines

Mindig a saját útját járja és a másságára büszke a légitársaság. A függetlenség érzetét sugallja a rendhagyó üléselrendezés vagy az utaskísérők, akik énekelve tájékoztatják az utasokat a biztonsági előírásokról és az is, hogy a nagy online foglalási listákon nem szerepelnek.

10. Fókuszban a vevő: Nordstrom

Ha mitikus történetek keringenek a cég félelmetesen nagyszerű ügyfélkiszolgálásáról, minden rendben van. Ez fémjelzi az elegáns, 230 üzletből álló láncot, amelyről az a hír járja, hogy egyszer visszavett egy autógumiszettet, holott ilyen terméket nem is forgalmaznak. Áruházaik legfontosabb sajátossága a minden várakozást felülmúló kiszolgálás. Nem törekszenek arra, hogy nyerjenek az árversenyben, de nincs is erre szükségük. Az emberek szívesen fizetnek többet, mert úgy vélik, itt kapják a legjobb kiszolgálást. A sikerük titka a vásárlási élmény.

Véleményvezér

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.
Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.
Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo