Más cégeknek adhatjuk a pénzt, amit nem nyaraltunk el

A dolgozóiknak SZÉP-kártyát adó cégek dönthetnek úgy, hogy a kártyán megmaradt pénzekről lemondanak a belföldi turizmus élénkítése javára - egy új rendelettervezet szerint.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:PP archív

A Széchenyi Pihenőkártya kibocsátásának és felhasználásának szabályairól szóló 55/2011. (IV.12.) Korm. rendelet értelmében a SZÉP-kártyára utalt összeget az utalást követő második év május 31-ig lehet felhasználni. Ezt követően a lejárt összeget a kibocsátó intézmények kötelesek visszautalni a munkáltatóknak. 2014-ben és 2015-ben is egymilliárd forint körüli összegű utalvány járt le a kártyákon, vagyis a korábban elutalt összegekből ennyit nem költöttek el a kártyabirtokosok. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a munkáltatóknak történő visszautalás nem bizonyult jó megoldásnak, a rendszer semelyik szereplőjének sem volt előnyös – indokolja a rendeletmódosítás szükségességét az előterjesztő.

A módosítás tervezete szerint a munkáltatók nyilatkozhatnak a kibocsátó intézmények felé arról, hogy a lejáró összegre igényt tartanak-e, vagy a belföldi turizmus ösztönzése érdekében lemondanak arról a Nemzetgazdasági Minisztérium által kezelt Turisztikai célelőirányzat javára, ahová a kibocsátók a lejáratot követően az összeget befizetik. Abban az esetben is ide kerülne a maradványösszeg, ha a cégek elfejtenek róla nyilatkozni.

De miért nem költjük el a kártyákról a pénzt? Itt olvashat róla!

A kezdeményezést előterjesztő Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára, Ruszinkó Ádám egy sajtótájékoztatón elmondta, a 2015. május végéig felhasználható pénzekből 1,1 egymilliárd forint (fejenként átlagosan 900 forint) ragadt a SZÉP-kártyákon, számításaik szerint a rendeletmódosítás nyomán a maradványösszeg 50-60 százaléka megmenthető lenne, így idén ebből mintegy 600 millió forint pluszforrást nyerhetne a turisztikai marketing.

A rendelettervezet jelenleg véleményezés alatt áll, hamarosan döntés születhet róla.

 

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo