„A víziónk, hogy a jövőben minden internetképes készülék egyben fizetőeszköz is legyen. Ennek első lépéseit az MDES (MasterCard Digital Enablement Service) szolgáltatásunk teremti meg: a legújabb mobilfizetési megoldások, többek között az Apple Pay, a Samsung Pay és az Android Pay megoldásai mögött is az MDES áll. Ez a szolgáltatás Magyarországra is izgalmas, új lehetőségeket hozhat” - mondta Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója az MDES technológián alapuló GRÁNIT Pay bemutatása alkalmával. Az innováció piacra kerülését a Mastercard és a GRÁNIT Bank több tucatnyi fejlesztőjének csaknem egy éves munkája előzte meg.
"A Mastercard reprezentatív kutatása (Mastercard Impact of Innovation tanulmány) azt bizonyítja, hogy a magyarok nagyon nyitottak a digitális megoldások felé, és szívesen cserélnék le plasztik kártyájukat mobillal történő fizetésre. Nagyon örülünk, hogy egy újabb innovatív megoldás lép be a magyar piacra, amely erre lehetőséget biztosít." - mondta Szetnics László, a Mastercard üzletfejlesztési vezetője. Hangsúlyozta, hogy a MDES rendszerű mobilfizetés biztonságát szolgálja, hogy a digitalizált kártya adatai soha nem tárolódnak a készüléken és nem is kerülnek átadásra a POS terminál felé.
Maklári István, az innovációs projekt Mastercard oldali vezetője kiemelte, a GRÁNIT Bank megoldása az első Európában, mely az érintéses fizetést újgenerációs banki mobiltárcával valósítja meg. „Legjobb tudomásunk szerint számos európai bank versengett ezért az elsőbbségért, ezért külön öröm számunkra, hogy a GRÁNIT Bank innovatív csapatával közösen sikerült ezt a rangos eredményt elérnünk.”
Az internet átformálja a világunkat, és a digitalizáció a bankrendszerben is fundamentális változásokat hoz, amelyek együttes hatása várhatóan meghaladja az elmúlt időszak újításainak gazdasági növekedést generáló hatását – emelte ki Hegedüs Éva a GRÁNIT Bank elnök-vezérigazgatója előadásában. A GRÁNIT Bank a kezdetektől fogva tudatosan törekszik arra, hogy a digitális bankolást egyedülálló innovációkkal tegye kényelmesebbé, egyszerűbbé és biztonságosabbá ügyfelei számára. Hegedüs Éva felhívta a figyelmet arra a trendfordulóra is, amely az okos telefonok térnyerését jelzi. Az elmúlt harminc évben az okostelefonok ára több mint 90 %-kal csökkent, miközben a digitális eszközök kapacitása négymilliószorosára növekedett. A felmérések egyértelműen bizonyítják, hogy a számlaforgalommal kapcsolatos banki ügyeket az ügyfelek egyre nagyobb része szívesebben végzi okostelefonokon. Az internet és okos telefonok penetrációja, a kártya elfogadóhelyek technológiai megújulása jelenti azt a kedvező piaci környezetet, amely alapján üzletileg is meghozta azt a döntést a GRÁNIT Bank, hogy bevezeti a GRÁNIT Pay-t.
A digitális üzleti modell megvalósításával hat év alatt eredményes középbankká vált a GRÁNIT Bank – tette hozzá az elnök-vezérigazgató, aki a GRÁNIT Pay bemutatása kapcsán kiemelte, az alkalmazás letöltése és a kártyadigitalizálás csupán néhány másodpercet vesz igénybe. A megoldás lényege, hogy nincs szükség speciális SIM kártyára, nem kell külön speciális bankkártyát igényelni, nem kell lefényképezni a bankkártyát vagy adatokat beírni a telefonba, és akár érintős funkcióval nem rendelkező bankkártya is digitalizálható és a telefon máris fizetésre kész. Mindezt a MasterCard új generációs technológiája tette lehetővé, amely alapján a GRÁNIT Pay Európa első önálló újgenerációs mobilfizetési tárcája.
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter elmondta az új alkalmazás hozzájárulhat a kereskedelmi forgalom további emelkedéséhez, a készpénzforgalom csökkentéséhez és ezáltal a gazdaság fehérítéséhez is. Az elektronikus fizetési módok elterjedése érdekében a kormány nagymértékben kívánja növelni a modern bankkártya-elfogadó terminálok számát, tájékoztatott a tárcavezető.