Lakáshitel-támogatás – de ki segít a cégnek?

A lakáshitel törlesztésében már a munkáltatók is segíthetik dolgozóikat. Az új cafeteriajuttatás meglehetősen bonyolult, ezért érdemes tanácsadó cég vagy pénzintézet segítségét kérni. Így a munkáltató adminisztrációs terhe nagymértékben lecsökkenthető.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Kép: Freestock

A tavalyi személyi jövedelemadóról szóló törvény módosítása szerint a munkáltató adó- és járulékmentesen akár 5 millió forint értékben nyújthat lakáscélú hiteltámogatást munkavállalóinak. A támogatás iránt már a tavalyi évben is egyre élénkülő érdeklődés mutatkozott, az idei adóváltozások pedig még inkább fókuszba helyezték a lakáscélú támogatást. (Nem véletlen, hogy egyre több munkáltató tervezi ennek a támogatási formának a bevezetését.)

A munkáltatók egy része ugyanakkor még tart a támogatástól, mivel meglehetősen bonyolult adminisztrációval jár, és komoly adókockázata van, ha a munkáltatók nem tudják alátámasztani megfelelő dokumentációval az adómentességet. A munkáltatónak ezért számos dokumentumot be kell kérnie a munkavállalóktól, és ellenőrizni azok tartalmát, a lakásukra vonatkozó adatoktól kezdve a hitelszerződésükig.

(Hogy pontosan milyen adminisztrációval jár, arról részletesebben itt olvashat!)

„A munkáltatók számára újszerű és bonyolult feladat egy hitelszerződésről és az adott ingatlanról megállapítani, hogy megfelel-e a jogszabályi feltételeknek, egy bank számára azonban ez rutinfeladat. Ezért ajánljuk a munkaadóknak, hogy a feladatok nagy részébe vonjanak be egy pénzintézetet. A munkáltatók így olyan partnerre bízhatják az adómentességi feltételek elbírálását, akinek a legnagyobb a szakértelme ezen a területen, és aki a jogi felelősséget is leveszi a vállukról” – mondta el Németh László, a K&H Kkv marketing főosztályának a vezetője.

„A további feladatokban, mint a munkavállaló nyilatkoztatása, tájékoztatása és az ezzel összefüggő adminisztráció,egy cafeteria-tanácsadó cég tud szakszerű segítséget nyújtani. Így a pénzintézet és a tanácsadó cég együttműködésével egy komplex cafeteriaszolgáltatást kapnak a cégek” – tette hozzá Németh László.

„A gyakorlatban ez úgy működik, hogy amint felmerül az igény egy vállalkozásnál, egy  cafeteria-tanácsadó cég bekapcsolódik a folyamatba. Előkészíti az adminisztrációt, tájékoztatja a munkavállalókat, és összegyűjti az igényeket, valamint segítséget nyújt a támogatási igények és a törlesztések követésében, hogy azok szabályszerűen történjenek. Eközben pedig a pénzintézet elbírálja és leigazolja a jogosultságot, és igazolással biztosítja a munkáltatót a támogatás jogszerűségéről, ami adózási oldalról kiemelt fontosságú” – mondta el Puskelyné Király Ágnes, a Top Cafeteria Kft. ügyvezetője.

MÉG ÉVEKIG ADÓMENTES EGY RITKÁN HASZNÁLT CAFETERIAELEM
A béren kívüli juttatások ritkábban emlegetett elemét, az úgynevezett whole life vállalati életbiztosításokat is érintik az adóváltozások: 2018-tól ezek a konstrukciók is adókötelessé válnak.

Véleményvezér

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo