“Az ilyen esetek elkerülésére például a mi rendszerünk automatikusan kéri, hogy az utaló fél jelöljön meg levelező bankot, aki helyben, az adott országban irányítja a műveletet. Ezt a pénzintézetet kijelölheti a fogadó bank, de maga a szolgáltató is, ezért érdemes ilyen esetben a kijelölt kapcsolattartóhoz vagy a partnerhez fordulni, aki jó eséllyel ismeri a saját bankjának metódusát” - tette hozzá Henrik Gergely.
A bank is elállhat az utalástól
Kevesen tudják, de a pénzmosás és a terrorszervezetek támogatása elleni védelem okán a bankoknak jogában áll további információkat kérni egy utalásról. Főleg olyan partnerek esetében, akik kevésbé leinformálhatóak, akikről kevés információ található az interneten. Ilyen esetben nagyobb az esély, hogy megakad az utalás és bekér a bank egy, az utalást bizonyítandó dokumentumot, például számlát, szerződést, a szerződött félről akár céges dokumentumokat. Amennyiben ezek nem valósulnak meg, úgy a banknak jogában áll elállni az utalás végrehajtásától.
Visszafizetés hosszadalmas procedúra
Amikor egy ügyfél nem jelöl meg levelező bankot vagy egyéb adminisztratív hibát vét, és ezért nem tud az utalás megvalósulni, a visszafizetés során minden egyes pénzintézet, amelyen keresztül ment a folyamat, leveszi a saját díját. Így nem elég, hogy nem került kifizetésre a tétel, 2-3 hétig nem áll rendelkezésre az pénz, de kevesebb is kerül vissza, mint az eredeti összeg volt. Ezért fontos, hogy főleg az olyan nemzetközi utalásoknál, amely nem fővárosba irányul, olvassuk el a fogadó bank instrukcióit és kérjünk tanácsot a saját pénzügyi szolgáltatónktól, hogy biztosan időben megérkezzen az utalás.