Releváns és személyre szabott ajánlások
A Wolt applikációban a változatosság és a kínálat frissítése kulcsfontosságú a felhasználók és a kereskedők szempontjából is. Előbbieknek azért, hogy a nyitóoldalon az algoritmus segítségével akár olyan helyekre bukkanjanak, melyek által új ízeket és termékeket próbálhatnak ki. Utóbbi pedig a neki releváns célcsoportoknak jelenhet meg. A felhasználóknak a személyre szabott preferencia sorrendet a mesterséges intelligencia segítségével állítják fel. A modell lényege, hogy egyes kategóriákban nemcsak a vevő viselkedése alapján, hanem a hasonló felhasználók preferenciáit felhasználva rangsorolja a márkákat, éppen úgy, ahogy a helyszínajánlásokat is. Mindezek mellett figyelembe veszi például az éttermek rendelés elkészítésének idejét és a nyitvatartás pontosságát is.
A hirdetéseket a Wolt egyértelműen megjelöli, mint szponzorált tartalmakat és emellett egy betanított modell segítségével törekszik arra, hogy a felhasználó számára a legrelevánsabbakat jelenítse meg. A felhasználói interakciókat anonimizált módon elemzi ki a rendszer, így az érzékeny személyes adatok használata nélkül képes a hirdetések hatékony megjelenítésére.
A platform keresője úgyszintén a legfejlettebbek közé tartozik: az algoritmus korrigálja az elütéseket és szinonimákat használ, illetve az éttermeket, a kereskedőket és a tételeket is kilistázza egyezés esetén. A tételek keresésénél további szempontot jelentenek a helyszín értékelései és a tétel népszerűsége. Emellett lehetséges a partner-specifikus keresés is, melynél az adott kereskedő termékeire összpontosít a rendszer. Ezek együttesen eredményeznek egy jól működő, intuitív és kiszámítható rendszert.