A gyakorlatban a többség hajlik arra, hogy olyan emberre bízza, akinek – a vállalati hierarchiában betöltött helye alapján – arra mintegy „joga” van. Mégsem ez látszik természetesen a legjobb megoldásnak: arra kell bízni a munkát, aki azt feltehetően a legjobban tudja elvégezni.
Lehet, hogy az illető magasabb helyen áll a rangsorban – de lehet, hogy éppen egy igyekvő gyakornok a legalkalmasabb. Az utóbbi esetben próbálkozhatunk azzal, hogy a kezdő mellé egy, a témában már járatos munkatársat adunk. Így kettős hasznunk lesz: együtt jól elvégzik a munkát és ha legközelebb hasonló feladat jelentkezik, már két emberünk is van, akire azt rábízhatjuk.
A feladatok delegálásánál vegyünk még két fontos szempontot figyelembe. Az egyik, hogy közöljük pontosan, részletesen mit várunk el – és jelöljünk ki határidőt a munka elvégzésére. Ez még akkor is fontos, ha egyébként a dolog egyáltalán nem sürgős – a határidő ösztönöz a munkára s így mi sem felejtjük el, hogy adott időben ellenőrizzük, hogyan áll a dolog.
Nem kevésbé fontos, hogy munkatársunk visszajelzést kapjon, ha eleget tett megbízatásának. Ne mulasszuk el kifejezni elismerésünket, ha azt sikeresen tette – de a lehetőleg tapintatos bírálatot sem, ha nem minden úgy sikerült, ahogyan szerettük volna.
(Forrás: Entrepreneur)