Kereskedőknek! Három napig kötelező a csere

A Kúria megerősítette a fogyasztóvédelmi hatóság korábbi jogalkalmazási gyakorlatát a tartós használatra rendelt, kötelező jótállás alá eső termékek esetében, a 3 munkanapon belüli cserekötelezettség ügyében.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: SXC

Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól, üzembe helyezéstől számított 3 munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a polgári törvénykönyv alapján aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza - közölte a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH).

A Kúria 2016. februárban datált döntésében az új Ptk. hatálya alatt keletkezett panasz kapcsán megerősítette a fogyasztóvédelmi hatóság korábbi jogalkalmazási gyakorlatát a tartós használatra rendelt, kötelező jótállás alá eső termékek esetében, a három munkanapon belüli cserekötelezettség vonatkozásában. Jelen panasszal érintett ügyben a hatóság elmarasztalta a kereskedőt, figyelemmel arra, hogy a vállalkozás elutasította a kötelező jótállás alá eső termék 3 munkanapon belüli azonnali cseréjét, a meghibásodást a fogyasztó közrehatásának tudta be, a terméket csak javításra volt hajlandó átvenni. A Kúria közölte, a kereskedő ilyen esetben sem választhatja az áru kijavítását, hanem köteles a hibás árut előzetes vizsgálat nélkül azonnal kicserélni.

Amennyiben a vállalkozás számára gyanús a hiba eredete, és a csereigény érvényesítését követően utólag kiderül, hogy az eredeti termék nem rendeltetésszerű használat miatt hibásodott meg, akkor a vállalkozás polgári peres eljárásban érvényesíthet igényt a fogyasztóval szemben.

Ezt ki kell írni minden webáruházra
Az európai, így a magyar online webáruházaknak és online piactereknek is kötelezően meg kell jeleníteniük a honlapjukon az uniós online vitarendezési platformra mutató elektronikus linket, valamint e-mail címüket. Az európai online vitarendezési platform 2016. február 15-től lesz elérhető a panasszal élni kívánó fogyasztók, illetve a termékeiket, szolgáltatásaikat interneten keresztül értékesítő webáruházak számára.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo