Kávé nélkül nincs üzlet!

Magyarországon kávéval kínálni a vendéget magától értetődő, hétköznapi gesztus. A sikeres tárgyalás érdekében azonban nem mindegy, milyen kávéval kínáljuk üzletfeleinket. Ezt támasztja alá a Nespresso és Lyreco megbízásából a TÁRKI (Társadalomkutatási Intézet) által frissen végzett kutatás is.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy jó kávé fél siker egy tárgyaláson – kép: Pixabay

Egy csésze kávé nem csak felfrissít. Segíti a koncentrálást, de imázst épít, oldottabbá teheti a hangulatot és elindíthat egy fontos beszélgetést. Ez az üzleti életben különös jelentőséggel bírhat, így egyáltalán nem mindegy, milyen kávéval kínáljuk a partnereket, üzletfeleket. Az október elején végzett, vállalati kávéfogyasztási és vendéglátási szokásokra fókuszáló kutatásból kiderült, hogy a hazai cégek 99 százalékánál természetes, hogy üzleti partnereiket az ásványvíz mellett egy csésze kávéval is megvendégelik. A kávé szerepel az első helyen, ha kínálásra kerül a sor, ezt követi az ásványvíz (79%) és a tea (53%), szendvicset, süteményt jellemzően nem ajánlanak.

Az azonban, hogy milyen feketét kínálnak, már egyáltalán nem mindegy. Ezzel a legtöbb vállalatnál is tisztában vannak, hiszen 77 százalékuk kiemelten fontosnak tartja, hogy jó minőségű kávéval kínálják a vendégeket. Ez a kereskedelem és a szolgáltatás területén tevékenykedő cégeknek a legfontosabb, amelyek 94, illetve 80 százalékban tulajdonítanak kiemelt jelentőséget a kávékínálásnak.

A kutatásból kiderül, hogy a legjobb minőséget képviselő kávé felszolgálásával a cégek tiszteletüket kívánják kifejezni az ügyfelek és munkatársak iránt (72%), valamint azt kívánják üzenni, hogy cégük számára minden tekintetben fontos a minőség. Ráadásul ahol jó kávét adnak, oda a vendégek, üzletfelek is szívesebben térnek vissza – állítja a megkérdezettek harmada. A kutatásban részt vevő cégek 31 százaléka szerint egy-egy tárgyalás sikerességéhez a jó kávé is hozzájárulhat, sőt, 34 százalékuk úgy véli, hogy a kávégép minősége még a cég reputációját is építi.

Az első benyomásról – kicsit másképp
Mindannyian tudjuk, hogy az első benyomás különös jelentőséggel bír. Azonban hajlamosak vagyunk úgy gondolkodni róla, mintha az ritka és ennek okán különleges dolog lenne, amelyre ezért kellő körültekintéssel kell felkészülni.
„Egy szép és stílusos kávégép erősíti a vállalat imázsát, és megmutat egy szeletet a cég kultúrájából – hivatkozik tapasztalataira Bajkó Eleonóra, a Lyreco kereskedelmi vezetője. – Sőt, egy-egy kávézási élmény meghatározhatja a megbeszélés hangulatát, sikerességét. A legújabb trendet képviselő kapszulás rendszereknek például megvan az a varázsa is, hogy a vendég maga választhatja ki a hangulatához illő keveréket” – tette hozzá Bajkó Eleonóra.

A kutatásból kiderül, hogy a válaszadók 17 százaléka rendelkezik kapszulás rendszerekkel, a többség (77%) szemes vagy darált kávéval működő eszpresszógépet használ. Az üzleti keretek közötti kávéfogyasztás fontosságára jellemző, hogy a megkérdezett cégek csak 3 százaléka nem tart kávégépet.

A hatékony bemutatkozás 3 pontja
Új üzleti kapcsolatok kialakítására, új üzleti partnerek megismerésére remek lehetőséget adnak a szakmai konferenciák, kiállítások, vásárok. Sokan mégsem használják ki ezeket a lehetőségeket kapcsolatépítésre, mert félnek attól a pillanattól, amikor eljön a – sok kisvállalkozót próbára tevő – bemutatkozás rész.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo