Kávé nélkül nincs üzlet!

Magyarországon kávéval kínálni a vendéget magától értetődő, hétköznapi gesztus. A sikeres tárgyalás érdekében azonban nem mindegy, milyen kávéval kínáljuk üzletfeleinket. Ezt támasztja alá a Nespresso és Lyreco megbízásából a TÁRKI (Társadalomkutatási Intézet) által frissen végzett kutatás is.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy jó kávé fél siker egy tárgyaláson – kép: Pixabay

Egy csésze kávé nem csak felfrissít. Segíti a koncentrálást, de imázst épít, oldottabbá teheti a hangulatot és elindíthat egy fontos beszélgetést. Ez az üzleti életben különös jelentőséggel bírhat, így egyáltalán nem mindegy, milyen kávéval kínáljuk a partnereket, üzletfeleket. Az október elején végzett, vállalati kávéfogyasztási és vendéglátási szokásokra fókuszáló kutatásból kiderült, hogy a hazai cégek 99 százalékánál természetes, hogy üzleti partnereiket az ásványvíz mellett egy csésze kávéval is megvendégelik. A kávé szerepel az első helyen, ha kínálásra kerül a sor, ezt követi az ásványvíz (79%) és a tea (53%), szendvicset, süteményt jellemzően nem ajánlanak.

Az azonban, hogy milyen feketét kínálnak, már egyáltalán nem mindegy. Ezzel a legtöbb vállalatnál is tisztában vannak, hiszen 77 százalékuk kiemelten fontosnak tartja, hogy jó minőségű kávéval kínálják a vendégeket. Ez a kereskedelem és a szolgáltatás területén tevékenykedő cégeknek a legfontosabb, amelyek 94, illetve 80 százalékban tulajdonítanak kiemelt jelentőséget a kávékínálásnak.

A kutatásból kiderül, hogy a legjobb minőséget képviselő kávé felszolgálásával a cégek tiszteletüket kívánják kifejezni az ügyfelek és munkatársak iránt (72%), valamint azt kívánják üzenni, hogy cégük számára minden tekintetben fontos a minőség. Ráadásul ahol jó kávét adnak, oda a vendégek, üzletfelek is szívesebben térnek vissza – állítja a megkérdezettek harmada. A kutatásban részt vevő cégek 31 százaléka szerint egy-egy tárgyalás sikerességéhez a jó kávé is hozzájárulhat, sőt, 34 százalékuk úgy véli, hogy a kávégép minősége még a cég reputációját is építi.

Az első benyomásról – kicsit másképp
Mindannyian tudjuk, hogy az első benyomás különös jelentőséggel bír. Azonban hajlamosak vagyunk úgy gondolkodni róla, mintha az ritka és ennek okán különleges dolog lenne, amelyre ezért kellő körültekintéssel kell felkészülni.
„Egy szép és stílusos kávégép erősíti a vállalat imázsát, és megmutat egy szeletet a cég kultúrájából – hivatkozik tapasztalataira Bajkó Eleonóra, a Lyreco kereskedelmi vezetője. – Sőt, egy-egy kávézási élmény meghatározhatja a megbeszélés hangulatát, sikerességét. A legújabb trendet képviselő kapszulás rendszereknek például megvan az a varázsa is, hogy a vendég maga választhatja ki a hangulatához illő keveréket” – tette hozzá Bajkó Eleonóra.

A kutatásból kiderül, hogy a válaszadók 17 százaléka rendelkezik kapszulás rendszerekkel, a többség (77%) szemes vagy darált kávéval működő eszpresszógépet használ. Az üzleti keretek közötti kávéfogyasztás fontosságára jellemző, hogy a megkérdezett cégek csak 3 százaléka nem tart kávégépet.

A hatékony bemutatkozás 3 pontja
Új üzleti kapcsolatok kialakítására, új üzleti partnerek megismerésére remek lehetőséget adnak a szakmai konferenciák, kiállítások, vásárok. Sokan mégsem használják ki ezeket a lehetőségeket kapcsolatépítésre, mert félnek attól a pillanattól, amikor eljön a – sok kisvállalkozót próbára tevő – bemutatkozás rész.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo