Egy csésze kávé nem csak felfrissít. Segíti a koncentrálást, de imázst épít, oldottabbá teheti a hangulatot és elindíthat egy fontos beszélgetést. Ez az üzleti életben különös jelentőséggel bírhat, így egyáltalán nem mindegy, milyen kávéval kínáljuk a partnereket, üzletfeleket. Az október elején végzett, vállalati kávéfogyasztási és vendéglátási szokásokra fókuszáló kutatásból kiderült, hogy a hazai cégek 99 százalékánál természetes, hogy üzleti partnereiket az ásványvíz mellett egy csésze kávéval is megvendégelik. A kávé szerepel az első helyen, ha kínálásra kerül a sor, ezt követi az ásványvíz (79%) és a tea (53%), szendvicset, süteményt jellemzően nem ajánlanak.
Az azonban, hogy milyen feketét kínálnak, már egyáltalán nem mindegy. Ezzel a legtöbb vállalatnál is tisztában vannak, hiszen 77 százalékuk kiemelten fontosnak tartja, hogy jó minőségű kávéval kínálják a vendégeket. Ez a kereskedelem és a szolgáltatás területén tevékenykedő cégeknek a legfontosabb, amelyek 94, illetve 80 százalékban tulajdonítanak kiemelt jelentőséget a kávékínálásnak.
A kutatásból kiderül, hogy a legjobb minőséget képviselő kávé felszolgálásával a cégek tiszteletüket kívánják kifejezni az ügyfelek és munkatársak iránt (72%), valamint azt kívánják üzenni, hogy cégük számára minden tekintetben fontos a minőség. Ráadásul ahol jó kávét adnak, oda a vendégek, üzletfelek is szívesebben térnek vissza – állítja a megkérdezettek harmada. A kutatásban részt vevő cégek 31 százaléka szerint egy-egy tárgyalás sikerességéhez a jó kávé is hozzájárulhat, sőt, 34 százalékuk úgy véli, hogy a kávégép minősége még a cég reputációját is építi.
A kutatásból kiderül, hogy a válaszadók 17 százaléka rendelkezik kapszulás rendszerekkel, a többség (77%) szemes vagy darált kávéval működő eszpresszógépet használ. Az üzleti keretek közötti kávéfogyasztás fontosságára jellemző, hogy a megkérdezett cégek csak 3 százaléka nem tart kávégépet.