A magyar dolgozók többsége nem jár rendszeresen a munkatársaival szórakozni. Pusztán 11 százaléktalálkozik heti/havi rendszerességgel, a kollégáival a munkaidőn kívül, 15 százalék pedig sosem veszt részt semmilyen ilyen jellegű programban. Ha azonban a vállalat előre megszervezi, 85 százalék szívesen elmegy, és nem érzi kötelezettségnek. A legtöbb közös program valamilyen módón kötődik az alkoholfogyasztáshoz, ezzel szemben a munkaidőn túli közös étkezések semmilyen formája nem jellemző.
A Profession.hu legújabb kutatásából kiderült, hogy a munkavállalók 70 százaléka csak évente egyszer-kétszer mozdul ki a kollégáival és általában akkor, ha ezt valamilyen speciális alkalom indokolja. A férfiak, a diplomások, a fővárosiak és a felsővezetők javítják leginkább az átlagot: ők járnak össze a legtöbbet.
Sörözni szívesen, fagyizni már nem
Bár az esetek közel kétharmadában mindig valaki más az adott esemény főszervezője, a téma meglepően hasonlít. Leginkább a közös alkoholfogyasztós programokat kedvelik a munkavállalók. (Bár a legtöbb céges bulin viszonylag szolidan mulatnak a magyarok.) A céges kiruccanások több mint fele közös sörözés vagy borozás valamilyen vendéglátóhelyen, és az esetek további egynegyedében ugyanez zajlik csak zárt ajtók mögött, valamelyik kolléga otthonában. Népszerűek még a közös sportesemények és a zenés/táncos elfoglaltságok, ugyanakkor a felmérésből kiderült, munkaidőn kívül együtt enni nem szoktunk a kollégákkal. A közös munkahelyi programok listáján a sereghajtók az ebéd, a főzés, a bográcsozás, a fagyizás vagy a sütizés.
Családot inkább nem viszünk
„Minden, a megszokott munkakörnyezeten kívül eső program hozzájárul ahhoz, hogy közelebb hozza egymáshoz a kollégákat. Az igazi csapatszellem és a hatékony együttműködés kialakulását ilyen eseményekkel érhetjük el a leghatékonyabban. Különösen igaz ez az olyan csapatépítő játékokra, amelyekhez nem kell komolyabb szervezés, mégis más készségeinket is megmutathatjuk rajtuk keresztül. Ez akár a munkahelyi előmenetelünkhöz is hozzásegíthet.” –mondta Sámson Dorottya, a Profession.hu munkaerőpiaci szakértője.
A kutatás eredményeiből kiderült, hogy, azokon a helyeken, ahol a vállalat szervez közös programokat ott ezt a dolgozók nagyra értékelik, és szívesen mennek el. A programok jellege azonban megmagyarázhatja azt a tényt, hogy a vállalati rendezvényekre a dolgozók fele mindig egyedül érkezik, és további egynegyed is csak nagyon ritkán hozza el a családját.