Inni járnak össze a kollégák, de csak évente egyszer

Ha a vállalat megszervezi, szívesen találkozunk a kollégákkal munkaidőn kívül, de a többség nem tartja a kapcsolatot a munkaidőn kívül. Ha mégis találkoznak, akkor az valamilyen formában az alkoholfogyasztáshoz kötődik.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Pixabay

A magyar dolgozók többsége nem jár rendszeresen a munkatársaival szórakozni. Pusztán 11 százaléktalálkozik heti/havi rendszerességgel, a kollégáival a munkaidőn kívül, 15 százalék pedig sosem veszt részt semmilyen ilyen jellegű programban. Ha azonban a vállalat előre megszervezi, 85 százalék szívesen elmegy, és nem érzi kötelezettségnek. A legtöbb közös program valamilyen módón kötődik az alkoholfogyasztáshoz, ezzel szemben a munkaidőn túli közös étkezések semmilyen formája nem jellemző.

A Profession.hu legújabb kutatásából kiderült, hogy a munkavállalók 70 százaléka csak évente egyszer-kétszer mozdul ki a kollégáival és általában akkor, ha ezt valamilyen speciális alkalom indokolja. A férfiak, a diplomások, a fővárosiak és a felsővezetők javítják leginkább az átlagot: ők járnak össze a legtöbbet.

Sörözni szívesen, fagyizni már nem

Bár az esetek közel kétharmadában mindig valaki más az adott esemény főszervezője, a téma meglepően hasonlít. Leginkább a közös alkoholfogyasztós programokat kedvelik a munkavállalók.  (Bár a legtöbb céges bulin viszonylag szolidan mulatnak a magyarok.) A céges kiruccanások több mint fele közös sörözés vagy borozás valamilyen vendéglátóhelyen, és az esetek további egynegyedében ugyanez zajlik csak zárt ajtók mögött, valamelyik kolléga otthonában. Népszerűek még a közös sportesemények és a zenés/táncos elfoglaltságok, ugyanakkor a felmérésből kiderült, munkaidőn kívül együtt enni nem szoktunk a kollégákkal. A közös munkahelyi programok listáján a sereghajtók az ebéd, a főzés, a bográcsozás, a fagyizás vagy a sütizés.

Szereti a magyar a csapatépítést, főleg, ha mulathat is
Míg a vezető pozícióban dolgozók többször is részt vehettek már csapatépítő tréningen, a fizikai munkások többségét még nem hívták ilyen rendezvényre. Az átlagos csapatépítő tréning két napos, pénteken és szombaton zajlik, és jellemzően egy vidéki hotelben ér véget.
Ha rendszeresen nem is járnak össze, az alkalmankénti közös programokon azonban a megkérdezettek döntő többsége részt vesz. A nők az ötven év felettiek, a felsővezetők és az államigazgatásban és a kis cégeknél dolgozók többségére az átlagosnál jobban lehet számítani az ilyen rendezvényeken, amíg a 30 és 49 év közöttiek és a 100 főnél nagyobb cégnél dolgozók jobban szeretnek távol maradni.

Családot inkább nem viszünk

„Minden, a megszokott munkakörnyezeten kívül eső program hozzájárul ahhoz, hogy közelebb hozza egymáshoz a kollégákat. Az igazi csapatszellem és a hatékony együttműködés kialakulását ilyen eseményekkel érhetjük el a leghatékonyabban. Különösen igaz ez az olyan csapatépítő játékokra, amelyekhez nem kell komolyabb szervezés, mégis más készségeinket is megmutathatjuk rajtuk keresztül. Ez akár a munkahelyi előmenetelünkhöz is hozzásegíthet.” –mondta Sámson Dorottya, a Profession.hu munkaerőpiaci szakértője.

A kutatás eredményeiből kiderült, hogy, azokon a helyeken, ahol a vállalat szervez közös programokat ott ezt a dolgozók nagyra értékelik, és szívesen mennek el. A programok jellege azonban megmagyarázhatja azt a tényt, hogy a vállalati rendezvényekre a dolgozók fele mindig egyedül érkezik, és további egynegyed is csak nagyon ritkán hozza el a családját.

CÉGES PARTI – A VEZETŐ SZEMSZÖGÉBŐL
A céges mulatságok általában már a „kiengedés” időszakába esnek. A vezetőnek viszont ez még munka, fontos és komoly feladat, amit nem szabad elhanyagolni. Soha nincs nagyobb szükség a cégvezető arányérzékére, mint ilyen alkalmakkor, mert nem szabad szem elől tévesztenie: ilyenkor fokozottan is igaz, ő a példa (a viszonyítási pont) a munkatársai számára.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo