Inkább költöznének vagy felújítanának a magyarok?

A válaszadók több mint fele tervezi, hogy a következő két évben változtatni fog otthonán – derül ki az IKEA legfrissebb Élet otthon jelentéséből, amely a magyarok otthonukhoz fűződő viszonyát vizsgálta. Az eredmények azt mutatják, hogy a válaszadók 42 százaléka úgy érzi, hogy az otthona a legkellemesebb hely, ahol az idejét eltöltheti. Ugyanakkor a magyarok 31 százaléka tervez költözést, további egyharmaduk (34 százalék) pedig jelenlegi otthonuk felújításába kíván belevágni. 

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A költözés valószínűsége a válaszadó életkorával csökken. Míg a Z-generáció tagjainak 58 százaléka fontolgatja a költözést, addig a „baby boom” nemzedékéhez tartozóknak csak 18 százaléka. Az idősebb generációk nagyobb valószínűséggel újítják fel jelenlegi otthonukat, mint a fiatalabb generációk (41 százalék, szemben a Z-generáció 14 százalékával). A saját ingatlannal rendelkezők kisebb valószínűséggel költöznek, mint a bérlők, viszont nagyobb valószínűséggel döntenek a felújítás mellett.

A fő okok, amiért a válaszadók költözést terveznek, a nagyobb hely iránti vágy (19 százalék), az adott lakóhely elhagyása (18 százalék), a munkához, iskolához vagy családhoz való közelebb kerülés (17 százalék), a megélhetési költségek csökkentése (16 százalék), és végül, de nem utolsósorban, a fenntarthatóbb életmód iránti vágy (12 százalék).

Ezek az adatok azt a növekvő tendenciát tükrözik, hogy a magyarok egyre inkább a kényelmesebb és fenntarthatóbb lakhatást keresik.

„A költözés vagy felújítás mellett szóló döntést gyakran az motiválja, hogy olyan teret hozzunk létre, amely amellett, hogy esztétikus, teljes mértékben funkcionális is, és illeszkedik a lakók életstílusához” – mondja Andor Katalin, az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős Consumer and Customer Insights Managere.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo