Inkább költöznének vagy felújítanának a magyarok?

A válaszadók több mint fele tervezi, hogy a következő két évben változtatni fog otthonán – derül ki az IKEA legfrissebb Élet otthon jelentéséből, amely a magyarok otthonukhoz fűződő viszonyát vizsgálta. Az eredmények azt mutatják, hogy a válaszadók 42 százaléka úgy érzi, hogy az otthona a legkellemesebb hely, ahol az idejét eltöltheti. Ugyanakkor a magyarok 31 százaléka tervez költözést, további egyharmaduk (34 százalék) pedig jelenlegi otthonuk felújításába kíván belevágni. 

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A költözés valószínűsége a válaszadó életkorával csökken. Míg a Z-generáció tagjainak 58 százaléka fontolgatja a költözést, addig a „baby boom” nemzedékéhez tartozóknak csak 18 százaléka. Az idősebb generációk nagyobb valószínűséggel újítják fel jelenlegi otthonukat, mint a fiatalabb generációk (41 százalék, szemben a Z-generáció 14 százalékával). A saját ingatlannal rendelkezők kisebb valószínűséggel költöznek, mint a bérlők, viszont nagyobb valószínűséggel döntenek a felújítás mellett.

A fő okok, amiért a válaszadók költözést terveznek, a nagyobb hely iránti vágy (19 százalék), az adott lakóhely elhagyása (18 százalék), a munkához, iskolához vagy családhoz való közelebb kerülés (17 százalék), a megélhetési költségek csökkentése (16 százalék), és végül, de nem utolsósorban, a fenntarthatóbb életmód iránti vágy (12 százalék).

Ezek az adatok azt a növekvő tendenciát tükrözik, hogy a magyarok egyre inkább a kényelmesebb és fenntarthatóbb lakhatást keresik.

„A költözés vagy felújítás mellett szóló döntést gyakran az motiválja, hogy olyan teret hozzunk létre, amely amellett, hogy esztétikus, teljes mértékben funkcionális is, és illeszkedik a lakók életstílusához” – mondja Andor Katalin, az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős Consumer and Customer Insights Managere.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo