Inkább költöznének vagy felújítanának a magyarok?

A válaszadók több mint fele tervezi, hogy a következő két évben változtatni fog otthonán – derül ki az IKEA legfrissebb Élet otthon jelentéséből, amely a magyarok otthonukhoz fűződő viszonyát vizsgálta. Az eredmények azt mutatják, hogy a válaszadók 42 százaléka úgy érzi, hogy az otthona a legkellemesebb hely, ahol az idejét eltöltheti. Ugyanakkor a magyarok 31 százaléka tervez költözést, további egyharmaduk (34 százalék) pedig jelenlegi otthonuk felújításába kíván belevágni. 

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A költözés valószínűsége a válaszadó életkorával csökken. Míg a Z-generáció tagjainak 58 százaléka fontolgatja a költözést, addig a „baby boom” nemzedékéhez tartozóknak csak 18 százaléka. Az idősebb generációk nagyobb valószínűséggel újítják fel jelenlegi otthonukat, mint a fiatalabb generációk (41 százalék, szemben a Z-generáció 14 százalékával). A saját ingatlannal rendelkezők kisebb valószínűséggel költöznek, mint a bérlők, viszont nagyobb valószínűséggel döntenek a felújítás mellett.

A fő okok, amiért a válaszadók költözést terveznek, a nagyobb hely iránti vágy (19 százalék), az adott lakóhely elhagyása (18 százalék), a munkához, iskolához vagy családhoz való közelebb kerülés (17 százalék), a megélhetési költségek csökkentése (16 százalék), és végül, de nem utolsósorban, a fenntarthatóbb életmód iránti vágy (12 százalék).

Ezek az adatok azt a növekvő tendenciát tükrözik, hogy a magyarok egyre inkább a kényelmesebb és fenntarthatóbb lakhatást keresik.

„A költözés vagy felújítás mellett szóló döntést gyakran az motiválja, hogy olyan teret hozzunk létre, amely amellett, hogy esztétikus, teljes mértékben funkcionális is, és illeszkedik a lakók életstílusához” – mondja Andor Katalin, az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős Consumer and Customer Insights Managere.

Véleményvezér

Győr polgármestere kirúgta a luxus fideszest

Győr polgármestere kirúgta a luxus fideszest 

Sokat akart a szarka.
Róka fogta csuka helyzetbe került a kormány

Róka fogta csuka helyzetbe került a kormány 

A főpolgármester jogosan kérdezi, hogy mi lesz a mini-Dubajra szánt 320 milliárd forintos állami támogatással.
Magyarok tüntettek Orbán Viktor barátja ellen

Magyarok tüntettek Orbán Viktor barátja ellen 

Az Orbán-kormány „leigázta” a szlovákiai magyar politikai vezetőket.
Nem hiszi el, ha meglátja, milyen méregdrága nyilvános illemhelyet talált Hadházy Ákos

Nem hiszi el, ha meglátja, milyen méregdrága nyilvános illemhelyet talált Hadházy Ákos 

A független országgyűlési képviselő Szalkszentmárton központjában találta a nem két forintból felhúzott létesítményt.
Magyarország legszegényebb megyéiben a legnagyobb a népességfogyás

Magyarország legszegényebb megyéiben a legnagyobb a népességfogyás 

A kormány gyenge gazdaságpolitikája tükröződik a népességfogyásban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo