A költözés valószínűsége a válaszadó életkorával csökken. Míg a Z-generáció tagjainak 58 százaléka fontolgatja a költözést, addig a „baby boom” nemzedékéhez tartozóknak csak 18 százaléka. Az idősebb generációk nagyobb valószínűséggel újítják fel jelenlegi otthonukat, mint a fiatalabb generációk (41 százalék, szemben a Z-generáció 14 százalékával). A saját ingatlannal rendelkezők kisebb valószínűséggel költöznek, mint a bérlők, viszont nagyobb valószínűséggel döntenek a felújítás mellett.
A fő okok, amiért a válaszadók költözést terveznek, a nagyobb hely iránti vágy (19 százalék), az adott lakóhely elhagyása (18 százalék), a munkához, iskolához vagy családhoz való közelebb kerülés (17 százalék), a megélhetési költségek csökkentése (16 százalék), és végül, de nem utolsósorban, a fenntarthatóbb életmód iránti vágy (12 százalék).
Ezek az adatok azt a növekvő tendenciát tükrözik, hogy a magyarok egyre inkább a kényelmesebb és fenntarthatóbb lakhatást keresik.
„A költözés vagy felújítás mellett szóló döntést gyakran az motiválja, hogy olyan teret hozzunk létre, amely amellett, hogy esztétikus, teljes mértékben funkcionális is, és illeszkedik a lakók életstílusához” – mondja Andor Katalin, az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős Consumer and Customer Insights Managere.