Ilyen a válság: sörmárkák fel, bankok le

Európa legértékesebb cégmárkái közül első a világ legnagyobb mobilgcége, a finn Nokia (35,2 milliárd euró), második a francia luxuscikkgyártó LVMH Csoport (32,36 milliárd euró), a dobogó harmadik helyén a belga sörgyártó Inbev Csoport (26,92 milliárd euró). 

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A European Brand Institute (Európai Védjegy Intézet) Bécsben közzétette a eurobrand2009 címet viselő európai márkaértékelési tanulmányt.

Európa legértékesebb cégmárkái a következők:

1. Nokia (35,22 milliárd euró)
2. LVMH (32,36 milliárd euró)
3. INBEV (26,92 milliárd euró)
4. Vodafone (23,79 milliárd euró)
5. Unilever (22,83 milliárd euró)
6. Telefonica (22,13 milliárd euró)
7. Mercedes (19,39 milliárd euró)
8. Deutsche Telekom (19,01 milliárd euró)
9. BMW (18,76 milliárd euró)
10. SAB Miller (18,35 milliárd euró)

Gerhard Hrebicek, a European Brand Institute igazgatója a következőkben foglalta össze a felmérés három fő eredményét:

"1. A válság fokozottan sújtja az európai pénzügyi szolgáltatókat és az autómárkákat.
A pénzügyi szolgáltatók márkái átlagosan 24%-ot vesztettek márkaértékükből, az autómárkák vesztesége pedig 9,6%. A vesztesek közt első helyen az egyesült királyságbeli bankcsoport, az RBS áll (-40%), amelyet a német Allianz Csoport (-18,5%) követ. Az autómárkák közül a legtöbbet a Fiat Csoport, a Mercedes és a Porsche veszített márkaértékéből.

2. A fogyasztási cikkek márkaértéke nőtt a válság idején: a teljes márkaérték-növekedés 5,8% volt. Ez évben a pálmát a belga Inbev Csoport vitte el, amely a sikeres amerikai Budweiser márka megvásárlása révén 56%-kal növelte márkaértékét. Figyelemre méltó márkaérték-emelkedést érték el más fogyasztási cikkeket forgalmazó konglomerátumok is, mint például a SAB Miller (+24,5%), a Carlsberg (+21,5%), a Nestlé (+15%) és a Heineken (+14,4%).

3. Közép- és kelet-európai kitekintés: az orosz Beeline az első KKE márka az 50 legértékesebb európai márkát tartalmazó (European TOP50) listán.

Oroszországban a 10 legértékesebb cégmárkájú vállalat 2008-hoz képest 15,9%-os
márkaérték-növekedést mutat, míg a vezető márka, a Beeline esetében ez a szám 27,6%. Lengyelország vezető márkája, a Polkomtel 17,5%-os növekedést könyvelhet el, és a szlovén Gorenje, a magyar OTP Bank, a román Loto és a cseh Sazka szintén jelentős javulást ért el márkaértékében.

Az eurobrand2009 24 ország 16 iparágának több, mint 3.000 neves kereskedelmi márkáját értékeli.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo