Ilyen a válság: sörmárkák fel, bankok le

Európa legértékesebb cégmárkái közül első a világ legnagyobb mobilgcége, a finn Nokia (35,2 milliárd euró), második a francia luxuscikkgyártó LVMH Csoport (32,36 milliárd euró), a dobogó harmadik helyén a belga sörgyártó Inbev Csoport (26,92 milliárd euró). 

A European Brand Institute (Európai Védjegy Intézet) Bécsben közzétette a eurobrand2009 címet viselő európai márkaértékelési tanulmányt.

Európa legértékesebb cégmárkái a következők:

1. Nokia (35,22 milliárd euró)
2. LVMH (32,36 milliárd euró)
3. INBEV (26,92 milliárd euró)
4. Vodafone (23,79 milliárd euró)
5. Unilever (22,83 milliárd euró)
6. Telefonica (22,13 milliárd euró)
7. Mercedes (19,39 milliárd euró)
8. Deutsche Telekom (19,01 milliárd euró)
9. BMW (18,76 milliárd euró)
10. SAB Miller (18,35 milliárd euró)

Gerhard Hrebicek, a European Brand Institute igazgatója a következőkben foglalta össze a felmérés három fő eredményét:

"1. A válság fokozottan sújtja az európai pénzügyi szolgáltatókat és az autómárkákat.
A pénzügyi szolgáltatók márkái átlagosan 24%-ot vesztettek márkaértékükből, az autómárkák vesztesége pedig 9,6%. A vesztesek közt első helyen az egyesült királyságbeli bankcsoport, az RBS áll (-40%), amelyet a német Allianz Csoport (-18,5%) követ. Az autómárkák közül a legtöbbet a Fiat Csoport, a Mercedes és a Porsche veszített márkaértékéből.

2. A fogyasztási cikkek márkaértéke nőtt a válság idején: a teljes márkaérték-növekedés 5,8% volt. Ez évben a pálmát a belga Inbev Csoport vitte el, amely a sikeres amerikai Budweiser márka megvásárlása révén 56%-kal növelte márkaértékét. Figyelemre méltó márkaérték-emelkedést érték el más fogyasztási cikkeket forgalmazó konglomerátumok is, mint például a SAB Miller (+24,5%), a Carlsberg (+21,5%), a Nestlé (+15%) és a Heineken (+14,4%).

3. Közép- és kelet-európai kitekintés: az orosz Beeline az első KKE márka az 50 legértékesebb európai márkát tartalmazó (European TOP50) listán.

Oroszországban a 10 legértékesebb cégmárkájú vállalat 2008-hoz képest 15,9%-os
márkaérték-növekedést mutat, míg a vezető márka, a Beeline esetében ez a szám 27,6%. Lengyelország vezető márkája, a Polkomtel 17,5%-os növekedést könyvelhet el, és a szlovén Gorenje, a magyar OTP Bank, a román Loto és a cseh Sazka szintén jelentős javulást ért el márkaértékében.

Az eurobrand2009 24 ország 16 iparágának több, mint 3.000 neves kereskedelmi márkáját értékeli.

Véleményvezér

Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.
Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban

Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban 

Hová tűnik az adófizetők rengeteg pénze?
Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában 

Meddig süllyed még a magyarok életszínvonala?
Rettegnek a fideszes polgármesterek

Rettegnek a fideszes polgármesterek 

Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo