Ilyen a válság: sörmárkák fel, bankok le

Európa legértékesebb cégmárkái közül első a világ legnagyobb mobilgcége, a finn Nokia (35,2 milliárd euró), második a francia luxuscikkgyártó LVMH Csoport (32,36 milliárd euró), a dobogó harmadik helyén a belga sörgyártó Inbev Csoport (26,92 milliárd euró). 

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

A European Brand Institute (Európai Védjegy Intézet) Bécsben közzétette a eurobrand2009 címet viselő európai márkaértékelési tanulmányt.

Európa legértékesebb cégmárkái a következők:

1. Nokia (35,22 milliárd euró)
2. LVMH (32,36 milliárd euró)
3. INBEV (26,92 milliárd euró)
4. Vodafone (23,79 milliárd euró)
5. Unilever (22,83 milliárd euró)
6. Telefonica (22,13 milliárd euró)
7. Mercedes (19,39 milliárd euró)
8. Deutsche Telekom (19,01 milliárd euró)
9. BMW (18,76 milliárd euró)
10. SAB Miller (18,35 milliárd euró)

Gerhard Hrebicek, a European Brand Institute igazgatója a következőkben foglalta össze a felmérés három fő eredményét:

"1. A válság fokozottan sújtja az európai pénzügyi szolgáltatókat és az autómárkákat.
A pénzügyi szolgáltatók márkái átlagosan 24%-ot vesztettek márkaértékükből, az autómárkák vesztesége pedig 9,6%. A vesztesek közt első helyen az egyesült királyságbeli bankcsoport, az RBS áll (-40%), amelyet a német Allianz Csoport (-18,5%) követ. Az autómárkák közül a legtöbbet a Fiat Csoport, a Mercedes és a Porsche veszített márkaértékéből.

2. A fogyasztási cikkek márkaértéke nőtt a válság idején: a teljes márkaérték-növekedés 5,8% volt. Ez évben a pálmát a belga Inbev Csoport vitte el, amely a sikeres amerikai Budweiser márka megvásárlása révén 56%-kal növelte márkaértékét. Figyelemre méltó márkaérték-emelkedést érték el más fogyasztási cikkeket forgalmazó konglomerátumok is, mint például a SAB Miller (+24,5%), a Carlsberg (+21,5%), a Nestlé (+15%) és a Heineken (+14,4%).

3. Közép- és kelet-európai kitekintés: az orosz Beeline az első KKE márka az 50 legértékesebb európai márkát tartalmazó (European TOP50) listán.

Oroszországban a 10 legértékesebb cégmárkájú vállalat 2008-hoz képest 15,9%-os
márkaérték-növekedést mutat, míg a vezető márka, a Beeline esetében ez a szám 27,6%. Lengyelország vezető márkája, a Polkomtel 17,5%-os növekedést könyvelhet el, és a szlovén Gorenje, a magyar OTP Bank, a román Loto és a cseh Sazka szintén jelentős javulást ért el márkaértékében.

Az eurobrand2009 24 ország 16 iparágának több, mint 3.000 neves kereskedelmi márkáját értékeli.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo