Ilyen a válság: sörmárkák fel, bankok le

Európa legértékesebb cégmárkái közül első a világ legnagyobb mobilgcége, a finn Nokia (35,2 milliárd euró), második a francia luxuscikkgyártó LVMH Csoport (32,36 milliárd euró), a dobogó harmadik helyén a belga sörgyártó Inbev Csoport (26,92 milliárd euró). 

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A European Brand Institute (Európai Védjegy Intézet) Bécsben közzétette a eurobrand2009 címet viselő európai márkaértékelési tanulmányt.

Európa legértékesebb cégmárkái a következők:

1. Nokia (35,22 milliárd euró)
2. LVMH (32,36 milliárd euró)
3. INBEV (26,92 milliárd euró)
4. Vodafone (23,79 milliárd euró)
5. Unilever (22,83 milliárd euró)
6. Telefonica (22,13 milliárd euró)
7. Mercedes (19,39 milliárd euró)
8. Deutsche Telekom (19,01 milliárd euró)
9. BMW (18,76 milliárd euró)
10. SAB Miller (18,35 milliárd euró)

Gerhard Hrebicek, a European Brand Institute igazgatója a következőkben foglalta össze a felmérés három fő eredményét:

"1. A válság fokozottan sújtja az európai pénzügyi szolgáltatókat és az autómárkákat.
A pénzügyi szolgáltatók márkái átlagosan 24%-ot vesztettek márkaértékükből, az autómárkák vesztesége pedig 9,6%. A vesztesek közt első helyen az egyesült királyságbeli bankcsoport, az RBS áll (-40%), amelyet a német Allianz Csoport (-18,5%) követ. Az autómárkák közül a legtöbbet a Fiat Csoport, a Mercedes és a Porsche veszített márkaértékéből.

2. A fogyasztási cikkek márkaértéke nőtt a válság idején: a teljes márkaérték-növekedés 5,8% volt. Ez évben a pálmát a belga Inbev Csoport vitte el, amely a sikeres amerikai Budweiser márka megvásárlása révén 56%-kal növelte márkaértékét. Figyelemre méltó márkaérték-emelkedést érték el más fogyasztási cikkeket forgalmazó konglomerátumok is, mint például a SAB Miller (+24,5%), a Carlsberg (+21,5%), a Nestlé (+15%) és a Heineken (+14,4%).

3. Közép- és kelet-európai kitekintés: az orosz Beeline az első KKE márka az 50 legértékesebb európai márkát tartalmazó (European TOP50) listán.

Oroszországban a 10 legértékesebb cégmárkájú vállalat 2008-hoz képest 15,9%-os
márkaérték-növekedést mutat, míg a vezető márka, a Beeline esetében ez a szám 27,6%. Lengyelország vezető márkája, a Polkomtel 17,5%-os növekedést könyvelhet el, és a szlovén Gorenje, a magyar OTP Bank, a román Loto és a cseh Sazka szintén jelentős javulást ért el márkaértékében.

Az eurobrand2009 24 ország 16 iparágának több, mint 3.000 neves kereskedelmi márkáját értékeli.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo