A cseppfolyósított földgáz használata 15-30 százalékkal csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását a normál üzemanyagokhoz képest.
"Tehát az LNG elterjesztése a közúti közlekedésben, főleg a közúti teherfuvarozásban, az egy hatalmas lépés abba az irányba, hogy globálisan tudjuk csökkenteni a károsanyag-kibocsátást" - hangsúlyozta.
Ezzel Magyarország tovább erősíthetné pozícióját, miután már jelenleg is a világ azon húsz állama közé tartozik, amelyek gazdasági teljesítményük növelésével párhuzamosan csökkenteni tudták a károsanyag-kibocsátásukat.
A miniszter ezután arra is kitért, hogy a kormány stratégiai jelentőséget tulajdonít a Shellel felépített partnerségnek gazdasági, energiaellátási és környezetvédelmi szempontból is.
A vállalat a legrégebbi külföldi szereplő a magyar üzemanyagpiacon, valamint a legelső nyugati cég, amellyel Magyarország hosszú távú gázbeszerzési megállapodást írt alá, amelynek alapján évi 250 millió köbméternyi mennyiséget szállítanak a horvátországi LNG-kikötőn keresztül.
A Shell, a töltőállomás megnyitásával, belépett a magyar LNG-üzemanyagpiacra, és ezzel hozzájárul a kormányzat kibocsátáscsökkentési céljainak teljesítéséhez.
"Számunkra jó hír, hogy a Shell magyar vállalatokat von be ebbe a rendkívül innovatív tevékenységébe" - jelentette ki.
Kapitány István, a Shell globális alelnöke leszögezte, hogy a karbonsemlegesítés a közlekedési ágazat egyik legnagyobb kihívása, és egyben a vállalat stratégiájának egyik fő célkitűzése. Az egyik lehetséges megoldásnak az LNG használatát nevezte, amely hozzájárulhat az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentéséhez a hagyományos üzemanyagokhoz képest.