Ahogy minden cég, úgy a családi vállalatok életében is kulcsszerepet tölt be a hatékony menedzsment, ami esetükben akkor lehet igazán sikeres, ha a családtagok mellett külsős szakemberek is tagjai a vezetőségnek. A 2018-as TÁRKI Társadalmi Riport kutatása szerint azonban számos közepes méretű családi cég számára jelent gondot a külső szakértők alkalmazása, ami végső soron a fejlődésüket, növekedésüket gátolhatja.
„Azt tapasztaljuk, hogy a családi vállalatok sikerességéhez sokat hozzátehetnek azok a vezetők, akik nem a család tagjai. Ők ugyanis más nézőpontból tudják szemlélni a vállalat működését, amelynek következtében a már meglévő családi értékek és az időnként érzelmeken alapuló döntések mellett egy objektív álláspont is meg tud jelenni. Az így létrejövő „hibrid menedzsment” teheti igazán versenyképessé a családi cégeket és segítheti át őket akár a jelenlegi válságon. Ezért érdemes már az új év első napjaiban időt szentelnünk ezek átgondolására” – foglalta össze gondolatait Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.Mi kell ahhoz, hogy a „hibrid” csapat sikeresen működjön? Grebenár József, az Emberfejlesztés Kft. ügyvezetője szerint erre a három lépésre biztosan szükség lesz:
- készítsünk közös üzleti tervet!
- minden tevékenységi körhöz külön vezetőt nevezzünk ki!
- legyenek naprakész, objektív mérőszámok a cég működéséről!