Családi vállalatok cikkek


Mire számítanak a családi vállalatok?

Mire számítanak a családi vállalatok? 

Saját teljesítményük és az ország gazdasági kilátásai kapcsán is mérséklődtek a családi vállalatok várakozásai, derült ki a K&H családi vállalatok kutatásából. A családi cégek azonban ebben a nehéz helyzetben is hosszú távra terveznek: nagyobb részük készül beruházásra, mint az előző negyedévben. Ez a hozzáállás segítheti őket, hogy átvészeljék a jelenlegi, kihívásokkal tűzdelt időszakot.
Így újítsd meg a családi cégedet 3 lépésben

Így újítsd meg a családi cégedet 3 lépésben 

A családi vállalatok fejlődésének kulcsa lehet, ha a vezetőségben a családtagok mellett külsős szakemberek is jelen vannak. Az így létrejövő „hibrid menedzsment” előnye, hogy a családi értékek, hagyományok, valamint új, objektív nézőpontok egyaránt megjelennek. A K&H családi vállalatok klubon ezért a szakértők bemutatták, hogy milyen lépések szükségesek ahhoz, hogy a menedzsment sikeresen működjön, így ezekre már érdemes figyelni a 2021-es év tervezésekor is.
Ki kell bírni együtt, a jövő érdekében

Ki kell bírni együtt, a jövő érdekében 

A hazai családi vállalatok jelentős részének égető probléma a generációváltás. A siker érdekében muszáj tudatosan tervezni és szembenézni azzal, hogy a cég és a világ is változott az elmúlt évtizedekben. A fiatalok mások, de erre tekintsünk inkább lehetőségként!
Árthat is a túl sok pénz

Árthat is a túl sok pénz 

A külső források és a saját tőke arányának optimális szerkezete tudatos pénzügyi tervezést igényel, a hazai családi vállalatoknál azonban ez sokszor megszokás alapján történik. Pedig megéri időt és energiát fordítani erre, mert nagyban segíti a cég hatékony növekedését, és a gazdasági környezet és a fogyasztói szokások villámgyors változásaihoz történő alkalmazkodást.
Hiába Ön a legjobb, nem lehet klónozni

Hiába Ön a legjobb, nem lehet klónozni 

A családi vállalkozások első generációs vezetői gyakran azt várják el a leendő utódtól, hogy egy fajta klónként minden pontosan úgy folytassanak, ahogyan ők elkezdték. A szakértő szerint ez egyrészt lehetetlen, de egyébként sem lenne kívánatos.
Családi vállalatok: lehet ezt jól csinálni

Családi vállalatok: lehet ezt jól csinálni 

A családi vállalkozások gazdaságban betöltött fontos szerepéhez kétség sem fér. A legjobb gyakorlatokat díjazza ezen a területen a „Gutmann Díj Magyarország legkiválóbb családi vállalata számára”. Nyertese 2015-ben a Jüllich Glass Csoport lett.
Vége lesz az új generációval a családi cégeknek?

Vége lesz az új generációval a családi cégeknek? 

A családi vállalkozások számára sok esetben a véget jelenti a generációváltás, mégis kevesen terveznek tudatosan. Pedig a jól működő vállalkozások megmaradása nem csak családi, hanem nemzetgazdasági érdek is. De azt is tudomásul kell venni, ha az utódok más utat választanak.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Növekedés, nem túlélés: Hogyan segít a Demján Sándor Tőkeprogram a magyar vállalkozásoknak?

Növekedés, nem túlélés: Hogyan segít a Demján Sándor Tőkeprogram a magyar vállalkozásoknak? 

Egy hitel gyakran komoly kihívást jelent a cégek.

Költségkímélés

Nagy bajban vannak a magyarok, ha otthon vészhelyzet történik

Nagy bajban vannak a magyarok, ha otthon vészhelyzet történik  

A magyarok harmada nem tud bejáratott, megbízható szakemberhez fordulni otthoni műszaki probléma vagy egyéb váratlan javítást, szerelést igénylő helyzet esetén.

Pénzszerzés

Ezentúl nem mindegy, hogy mikor halnak meg a nyugdíjasok

Ezentúl nem mindegy, hogy mikor halnak meg a nyugdíjasok 

A 13. havi nyugdíj kifizetésének módosítása emberiességi aggályokat is felvet.

Cégblog

Új fegyvert vet be az OTP a csalók ellen

Új fegyvert vet be az OTP a csalók ellen  

Az átutalásos csalások ellen nyújt védelmet az OTP Mobilbank új biztonsági funkciója.

Gazdaság

Most tényleg minden ingatlant el lehet adni

Most tényleg minden ingatlant el lehet adni  

Rövidült az eladási idő, még a piacon ragadt ingatlanok is gazdára találnak.

Infokom

Gigabefektetés a Google-nél

Gigabefektetés a Google-nél  

A technológiai óriás 5 milliárd fontot fektet be Nagy-Britanniában a következő két évben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo