Így csökkenthető a GVH-s bírság

Ma lépett hatályba a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnökének és a Versenytanács elnökének módosított közös közleménye a fogyasztóvédelmi ügyekben alkalmazandó, a bírság összegét meghatározó szempontokról. A módosítás célja, hogy a vállalkozásokat érdemi erőfeszítésekre ösztönözze a jogszabályi rendelkezéseknek történő megfelelés érdekében.

Ront vagy javít Magyarország megítélésén a soros EU-elnökség?
Milyen újabb öt év elé néz Karácsony Gergely?
Mi lesz a liberalizmussal Magyarországon?
Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Horn Gáborral!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Republikon Alapítvány kuratóriumának elnökétől!

2024. július 24. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Fogyasztóvédelmi ügyekben történő bírság kiszabásakor a GVH a jövőben bírságenyhítő körülményként veheti figyelembe az eljárás alá vont vállalkozás igazolt érdemi megfelelési erőfeszítéseit egy adott üggyel kapcsolatban. A GVH nem önmagában a vállalkozás megfelelési programjának létét, hanem az adott ügyben, a megfelelés érdekében tett konkrét és érdemi törekvéseit értékeli enyhítő körülményként. A közelmúlt nagyvállalati eseményei ismételten rávilágítottak arra, hogy önmagában a megfelelési programok nem jelentenek garanciát a súlyos jogsértések megelőzésére, ha azok nem párosulnak olyan érdemi megfelelési erőfeszítésekkel, amelyek beépülnek a vállalatok döntéshozatalába. A GVH ezért csak az adott ügyben kimutatható érdemi megfelelési erőfeszítéseket tudja elismerni és ebbe az irányba kívánja terelni a felelős vállalkozásokat is.

Jóhiszeműen is sérthetünk jogot!

Az érdemi megfelelési erőfeszítés bírságenyhítő tényezőként történő figyelembe vételéhez annak igazolása szükséges, hogy a vállalkozás külső, független szervet (pl. szakmai, önszabályozó szervezetet) vagy személyt (pl. ügyvédet) keresett meg a megfelelés szándékával a GVH által jogsértőnek ítélt reklámok közzététele előtt, s figyelembe vette a független tanácsadó szervezet állásfoglalását kereskedelmi gyakorlatának, valamint kommunikációs eszközeinek tervezésekor.

A közleményben némileg módosult a bírság kiinduló összegének meghatározása, így a GVH – ha a bírság összegének megállapításakor nem a kommunikációs költségekből indul ki – a jogsértéssel érintett áruk eladásából realizált, időarányos, a vizsgált időszakhoz és a jogsértő kereskedelmi gyakorlathoz köthető árbevétel 5%-át tekinti a bírság kiinduló összegének.

Rettegjetek agrárkartellek
A versenytörvény szeptember 1-jén hatályba lépő módosítása révén a Gazdasági Versenyhivatal ismét saját hatáskörben alkalmazhat szankciót az agrártermékeket érintő versenykorlátozó megállapodások feltárásakor. Várható, hogy ennek eredményeként a Versenyhivatal ismét aktívabban fog vizsgálódni az mezőgazdasági szektorban. Ez megfontolásra késztetheti az agrárpiac szereplőit, amelyeknek – a kockázatok minimalizálása végett – érdemes felkészülniük a változásra – összegzi a Jalsovszky Ügyvédi Iroda.

Véleményvezér

Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz

Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz 

Már gyurcsányozni sem érdemes.
Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár

Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár 

Világváros lesz Kolozsvárból.
A Facebookon Orbán Viktoron mulatnak

A Facebookon Orbán Viktoron mulatnak 

Nem is volt, de azért megszüntetnék.
Példátlan helyzet, közadakozást kezdeményezett a Bethesda Gyermekkórház, hogy egy műtőjét működtetni tudja

Példátlan helyzet, közadakozást kezdeményezett a Bethesda Gyermekkórház, hogy egy műtőjét működtetni tudja 

Miközben az elit gátlástalanul urizál, már az alapszolgáltatások sem működnek.
Lázár Jánosnak nem megy a Fanta-matek

Lázár Jánosnak nem megy a Fanta-matek 

A Fanta-botrány és a műbalhé.
Magyar Péter szerint egy fideszes képviselő titokban megszavazta az Európai Parlament elnökének a néppárti jelöltet

Magyar Péter szerint egy fideszes képviselő titokban megszavazta az Európai Parlament elnökének a néppárti jelöltet 

Újraválasztották Roberta Metsolát az Európai Parlament elnöki tisztségébe.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo