Hogyan vásárol egy 21. századi ember? A webrooming jelenségről dióhéjban

Pár évtizeddel ezelőtt még csak sci-fi-nek tűnt a bevásárlás otthonról történő lebonyolítása, manapság pedig már alig létezik olyan árucikk, amit ne lehetne megrendelni online, az interneten keresztül. A hagyományos, fizikai vásárlás azonban még mindig nem ment ki a divatból, sőt, sokan ügyesen ötvözik a kettőt.

Mit jelent a webrooming?

Ez az angol eredetű szó napjaink legnépszerűbb vásárlási attitűdjét takarja. A lényege az, hogy a vásárlók otthon, az interneten keresztül keresik meg azt a terméket, amire szükségük van, ám nem rendelik meg a webshopból, hanem elmennek a legközelebbi üzletbe, ahol az adott árucikk kapható, és ott vásárolják meg. Akár még aznap, rögtön a böngészés befejezése után.

Erre a jelenségre természetesen a kereskedőknek is fel kell készülniük, és naprakészen tartaniuk az árukészlettel és a termékek elérhetőségével kapcsolatos információkat. Erre kiváló lehetőséget nyújt a Smartindy által nyújtott RFID rendszer szolgáltatás, mellyel a készlet valós időben, automatikusan monitorozható.

Ezzel elkerülhetőek az olyan kínos helyzetek, mint amikor a vásárló azzal a céllal érkezik a boltba, hogy megvegye az üzlet webshopjában kiszemelt terméket, ám csak ott helyben szembesül vele, hogy sajnos nincs belőle készleten. Egy ilyen helyzet akár azt is eredményezheti, hogy a csalódott vásárló soha többé nem tér vissza az üzletbe.

Nézzünk egy kis statisztikát!

Kutatások szerint manapság az emberek szeretik minél rövidebb idő alatt lebonyolítani a vásárlást. Egy felmérés arra az eredményre jutott, hogy a vásárlóknak ma már mindössze 4%-a érkezik vásárlási szándék nélkül az üzletbe, és tölti el az időt céltalan nézelődéssel. 41% megközelítőlegesen már tudja, hogy milyen terméktípust szeretne vásárolni, ám a konkrét döntést a választék függvényében hozza meg.

A legnagyobb hányad, 55% pedig már kimondottan egy konkrét termékért érkezik az üzletbe, így nem nézelődik, hanem csak megkeresi a kiszemelt árucikket és már megy is vele a pénztárhoz. 

Hiába egyre elterjedtebb az online rendelés, a vásárlások mintegy 85-90%-a még ma is fizikai formában történik, ezért előnyt élveznek az olyan kereskedők, akiknek a webshop mellett hagyományos üzletük vagy bemutatótermük is van. Vajon mi lehet ennek az oka?

Miért ilyen népszerű a webrooming?

Bár az internetes rendelés sokszor egyszerűbb és kényelmesebb, a vásárlók döntő többsége mégis a fizikai vásárlás mellett voksol, többek közt az alábbi okok miatt:

  • Rövidebb idő: a rendelés és a kiszállítás legjobb esetben is 1-2 napot vesz igénybe, míg az üzletből fizetés után már vihetjük is haza a terméket.
  • A termék megismerése: akadnak olyan vásárlók, akik szeretik élő valójában, kézbe véve is megismerni a terméket, mielőtt megveszik.
  • Költségcsökkentés: a kiszállításnak a legtöbb esetben külön díja van, ezért sokszor olcsóbb, ha a vásárló maga megy el a termékért a közeli üzletbe, különösen, ha olyan kis értékű vásárlásról van szó, ahol a házhoz szállítás költsége többe kerülne, mint maga a termék. 
Amennyiben bővebben érdekli az RFID szolgáltatás, keresse fel a Smartindy honlapját!

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo