Hogyan vásárol egy 21. századi ember? A webrooming jelenségről dióhéjban

Pár évtizeddel ezelőtt még csak sci-fi-nek tűnt a bevásárlás otthonról történő lebonyolítása, manapság pedig már alig létezik olyan árucikk, amit ne lehetne megrendelni online, az interneten keresztül. A hagyományos, fizikai vásárlás azonban még mindig nem ment ki a divatból, sőt, sokan ügyesen ötvözik a kettőt.

Mit jelent a webrooming?

Ez az angol eredetű szó napjaink legnépszerűbb vásárlási attitűdjét takarja. A lényege az, hogy a vásárlók otthon, az interneten keresztül keresik meg azt a terméket, amire szükségük van, ám nem rendelik meg a webshopból, hanem elmennek a legközelebbi üzletbe, ahol az adott árucikk kapható, és ott vásárolják meg. Akár még aznap, rögtön a böngészés befejezése után.

Erre a jelenségre természetesen a kereskedőknek is fel kell készülniük, és naprakészen tartaniuk az árukészlettel és a termékek elérhetőségével kapcsolatos információkat. Erre kiváló lehetőséget nyújt a Smartindy által nyújtott RFID rendszer szolgáltatás, mellyel a készlet valós időben, automatikusan monitorozható.

Ezzel elkerülhetőek az olyan kínos helyzetek, mint amikor a vásárló azzal a céllal érkezik a boltba, hogy megvegye az üzlet webshopjában kiszemelt terméket, ám csak ott helyben szembesül vele, hogy sajnos nincs belőle készleten. Egy ilyen helyzet akár azt is eredményezheti, hogy a csalódott vásárló soha többé nem tér vissza az üzletbe.

Nézzünk egy kis statisztikát!

Kutatások szerint manapság az emberek szeretik minél rövidebb idő alatt lebonyolítani a vásárlást. Egy felmérés arra az eredményre jutott, hogy a vásárlóknak ma már mindössze 4%-a érkezik vásárlási szándék nélkül az üzletbe, és tölti el az időt céltalan nézelődéssel. 41% megközelítőlegesen már tudja, hogy milyen terméktípust szeretne vásárolni, ám a konkrét döntést a választék függvényében hozza meg.

A legnagyobb hányad, 55% pedig már kimondottan egy konkrét termékért érkezik az üzletbe, így nem nézelődik, hanem csak megkeresi a kiszemelt árucikket és már megy is vele a pénztárhoz. 

Hiába egyre elterjedtebb az online rendelés, a vásárlások mintegy 85-90%-a még ma is fizikai formában történik, ezért előnyt élveznek az olyan kereskedők, akiknek a webshop mellett hagyományos üzletük vagy bemutatótermük is van. Vajon mi lehet ennek az oka?

Miért ilyen népszerű a webrooming?

Bár az internetes rendelés sokszor egyszerűbb és kényelmesebb, a vásárlók döntő többsége mégis a fizikai vásárlás mellett voksol, többek közt az alábbi okok miatt:

  • Rövidebb idő: a rendelés és a kiszállítás legjobb esetben is 1-2 napot vesz igénybe, míg az üzletből fizetés után már vihetjük is haza a terméket.
  • A termék megismerése: akadnak olyan vásárlók, akik szeretik élő valójában, kézbe véve is megismerni a terméket, mielőtt megveszik.
  • Költségcsökkentés: a kiszállításnak a legtöbb esetben külön díja van, ezért sokszor olcsóbb, ha a vásárló maga megy el a termékért a közeli üzletbe, különösen, ha olyan kis értékű vásárlásról van szó, ahol a házhoz szállítás költsége többe kerülne, mint maga a termék. 
Amennyiben bővebben érdekli az RFID szolgáltatás, keresse fel a Smartindy honlapját!

Véleményvezér

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.
50 nap után válaszolt Lázár János a főpolgármesternek Mini-Dubaj ügyében

50 nap után válaszolt Lázár János a főpolgármesternek Mini-Dubaj ügyében 

Szemétfronton már egyetértenek az illetékesek.
Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt

Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt 

A választásnak hatalmas tétje volt, kié lesz a többség a wisconsini legfelsőbb bíróság testületében.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo