Ha a vállalkozó, akinek kiadunk egy feladatot, annak egy részét tovább delegálja, mondjuk külföldre, akkor a megrendelőnek a tényleges végrehajtókkal nincs közvetlen kapcsolata, így arról, hogy hogyan alakul a végrehajtás nem értesül első kézből. Így tényleges információja sincs arról, hogy számukra valóban világos-e, hogy mi az a feladat, amivel meg vannak bízva, a több tucat között, amin egyébként még dolgoznak. Ha a megbízott alvállalkozó nem tartja a dolgok ütőerén a kezét, akkor ez bizony könnyen katasztrofális, használhatatlan eredményre vezethet – figyelmeztet együttműködő partnerünk, a HR-Portál.
Azt is megéri szem előtt tartani, hogy nem mindenkinek éri meg kiszerveznie egyes feladatokat!
Ügyeljünk a kiválasztásnál!
Ugyanúgy kell végigvinni a kiválasztás folyamatát, olyan kritériumok alapján, ahogy az otthoni csapatot is kiválasztaná az ember. Mert akkor lesznek igazán a "mi" embereink. Ha személytelen a kapcsolat és túl sok a különböző megbízatás, mondjuk hónapról hónapra változik, akkor a munkában csak a fizetés lesz a megbízottak motivációja.
Hogy miért éri meg kiszervezni bizonyos folyamatokat, arról itt olvashat bővebben!
Nézzük meg mennyit keres helyben az adott pozícióra keresett alkalmazott. Ajánljunk annál többet, akár a dupláját. Így a legjobb embereket fogjuk megszerezni, de még mindig kevesebbet fizetünk mintha házon belül foglalkoztatnánk, ráadásul motiváltak és elkötelezettek is lesznek a cég iránt.
Kiszervezési tippek igazi cégvezetőktől!
Tekintsük őket a csapat tagjának.
Ha fizikailag nem is vagyunk ott az adott helyen, érdemes rendszeresen mondjuk Skype meetingeket tartani, felköszönteni a "leányvállalat" alkalmazottainak születésnapját is, valamint rendszeres kölcsönös látogatásokat, tréningeket tartani az irodák között, mert így egy csapatnak, egységes alkotóközösségnek érezhetik magukat.
Tehát feltétlenül körültekintően kell választani, motiválni és megbecsülni a távoli alkalmazottakat is, mert akkor fognak jó munkát végezni.