Ezzel a megoldással kompenzálhatják a cégek a reálbér-csökkenést

A kkv-k körében minden negyedik vállalkozás számol a SZÉP-kártyával.

A nyári szabadságok hatása évek óta megfigyelhető a K&H SZÉP-kártya használatban, jellemzően júliusban és augusztusban költenek a legtöbbet a kártyabirtokosok. Idén ezt az élelmiszervásárlási lehetőség némiképp felülírta, az április volt az eddigi legerősebb hónap, de a nyári hónapok forgalma továbbra is erőteljes.

Június 1. és augusztus 31. között a kártyabirtokosok által költött összeg meghaladta a 8 milliárd forintot, ami a teljes idei forgalom mintegy 40 százaléka.

Főleg nyáron pörög a SZÉP-kártya (Fotó: K&H)
Főleg nyáron pörög a SZÉP-kártya (Fotó: K&H)

Ezzel a K&H SZÉP-kártya forgalma 2022 első nyolc hónapjában megközelíti a 20 milliárd forintot, ami 15 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A forgalmi bővülést az alszámlák közötti átjárhatóság is segíti, a szálláshely forgalma 19 százalékkal, a szabadidő és a vendéglátás pedig egyaránt 14 százalékkal emelkedett 2021 azonos időszakához képest.  

Melyek a legkeresettebb üdülővárosok?

A nyári hónapok K&H SZÉP kártya forgalma alapján Siófok megtartotta első helyét a legkeresettebb hazai üdülővárosok között. Ezt követi Balatonfüred és Hajdúszoboszló, amelyek szintén a tavalyi három legkedveltebb nyári úti cél között voltak. A negyedik Sárvár, az ötödik legkedveltebb helyszín pedig Eger volt az idén a felhasználás szempontjából.

A SZÉP-kártya ellensúlyozhatja a reálbér-csökkenést

Mivel a SZÉP-kártya széleskörben felhasználható, az év további részében arra is megoldást nyújthat a munkáltatóknak, hogy az infláció emelkedése miatt csökkenő reálbéreket valamelyest ellensúlyozzák. A K&H kkv bizalmi index második negyedéves eredményei alapján jelenleg ötből három kkv tervez béren kívüli juttatást adni dolgozóinak a következő egy évben, amin belül a SZÉP-kártyát biztosítani kívánó cégek aránya 26 százalék.

Véleményvezér

Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo