Ésszel fejlesztenek és óvatosan optimisták a cégek

Az UniCredit kkv-kutatása szerint a cégek bizakodóak, optimista jövőképpel rendelkeznek, nyitottak a pályázati lehetőségekre, ám a felkészülésben és a lebonyolításban segítségükre lehet szükségük, ami tovább növeli a finanszírozást segítő intézmények és a banki termékeken túli szolgáltatások szerepét.

Kép: Pixabay

Több területen is erősödni látszik a hazai kisvállalkozások vezetőinek tudatossága: az üzleti és beruházási döntések, valamint a finanszírozási források kiválasztása során is egyre tudatosabban terveznek és támaszkodnak szakértő segítségre. Az UniCredit Bank saját ügyfelei körében végzett, 820 kisvállalkozásra kiterjedő kutatása szerint a cégek többsége elégedett tavalyi eredményeivel, és jövőbeli várakozásaik is optimisták.

A nem reprezentatív felmérés szerint a jelenlegi cégvezetők több mint 80 százalékának saját üzleti tapasztalatai a legfontosabbak döntései meghozatalakor. Nem meglepő, hogy ez az attitűd a több mint 20 éve működő vállalkozásokat jellemzi leginkább. Piackutatási eredményekre a megkérdezett cégvezetők valamivel több, mint egyharmada támaszkodik – főképp a fiatal cégek vezetői és a női vezetők végeztetnek piackutatást, mielőtt belevágnak egy új üzletbe. A több szempontra támaszkodó tudatosabb döntéshozatali stílus különösen jellemző az informatikai és a kommunikáció területén tevékenykedő cégekre, valamint a nagyobb (400-700 millió forintos) árbevételű vállalkozásokra.

A kutatás üzleti várakozásaikról és konkrét terveikről is megkérdezte a vállalkozásokat, amelyek jórészt optimistának bizonyultak. A cégvezetők több mint háromnegyede kedvezően nyilatkozott saját cége elmúlt évi eredményeiről, egynegyedük pedig egyenesen nagyon jónak értékelte azt. Közel kétharmaduk abban is bízik, hogy az elkövetkező évben még tovább erősödhet vállalkozásuk. A megkérdezettek nemcsak saját cégükkel, hanem ágazatuk helyzetével kapcsolatban is bizakodók: leginkább az informatika és a feldolgozóipar területén tevékenykedők látják dinamikusan fejlődőnek ágazatukat.

Beruháznának és várják az uniós forrásokat

85 milliárd a tét: mikortól mire pályázhatunk?
Hosszú várakozás után megindulnak végre az új uniós pályázati ciklus nagyobb volumenű kiírásai. Igazi pályázati dömping kezdődik a nyáron. Összeszedtük, hogy pontosan mikortól, milyen pályázatok indulnak.
A pozitív várakozásokból kiindulva nem meglepő, hogy a cégek közel kétharmadánál – főképp a tavaly jó évet záró feldolgozóipari ágazatban – terveznek beruházást az elkövetkező 1-2 évben. A beruházási célok között még mindig sláger a tárgyi eszközök, berendezések vásárlása, cseréje és az ingatlan beruházás, ám eközben a cégek a beruházási célok és az uniós pályázati lehetőségek összehangolásában is egyre tudatosabbak. Az idei uniós pályázatok kiemelt területei a foglakoztatás bővítése, az energetikai fejlesztés és az innováció. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy ezzel összhangban a konkrét beruházási célokkal rendelkezők több mint 30 százaléka foglalkoztatottjainak létszámát szeretné bővíteni. A cégek közel 10 százaléka felismerte az energetikai fejlesztés fontosságát is.

A válaszadó cégek tőkeellátottsága kifejezetten jónak mondható, a beruházni szándékozók valamivel több mint 80 százaléka saját forrással is rendelkezik tervei megvalósításához. Ezen túl csaknem fele-fele arányban támaszkodnának banki hitelre és pályázati forrásokra. A megkérdezett kkv-k nyitottak az uniós források igénybevételére, hiszen csaknem 60 százalékuk tervezi, hogy lehetőség szerint indul uniós pályázatokon, ám jelentős részük ezt is célirányosan teszi. A tudatosságot jelzi az is, hogy többségük csak akkor pályázna, ha a kiírt tender feltételei elfogadhatóak számukra. A pályázni szándékozók több mint kétharmada úgy véli, hogy a sikeres pályázathoz érdemes külső segítséget igénybe venni.

„Meggyőződésem, hogy akkor tudunk a vállalkozások szakértő partnere lenni, ha nemcsak a finanszírozásra koncentrálunk. A kutatás is megerősítette, hogy bankon túlmutató szolgáltatások is fontosak, a partnereinkkel együtt biztosított pályázati tanácsadással és a profilhoz igazított uniós e-hírlevelünkkel a vállalkozók valós igényeire kínálunk megoldásokat.” – hangsúlyozta Tátrai Bernadett, az UniCredit Bank lakossági és kisvállalati divíziójának vezetője.

Pályázni – de hogyan, kinek, mire?
A cégek már tűkön ülve várják, hogy végre induljanak az új uniós ciklus pályázatai, de sokan nincsenek tisztában azzal, hogyan érdemes felkészülni, és min bukhat el egy jónak tűnő pályázati lehetőség. Azt sem tudják sokan, melyek azok a legfontosabb dokumentumok, amelyekre a legtöbb pályázat esetében szükség van. Összegyűjtöttük a leghasznosabb tudnivalókat.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo