Egyre jobban tetszenek a befektetőknek a magyar startupok

Az IT, a telekommunikációs és a médiaiparban voltak a legaktívabbak a befektetők a vállalati felvásárlások (M&A) piacán idén. A tranzakciók száma és értéke is emelkedett a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva a nyilvánosságra hozott adatok alapján – derül ki az EY legfrissebb M&A Barométeréből.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Kép: Pixabay

„Az EY felmérései és az M&A piac reakciói is egyértelműen azt mutatják, hogy a befektetők elsősorban innovatív technológiai vállalatokra, valamint az IT- és a telekommunikációs szektorra fókuszálnak. Szerencsés fordulat, hogy Magyarországon erőteljes növekedés és támogatói környezet érzékelhető a startupok és a techcégek terén, akik egyre inkább felkeltik a külföldi nagybefektetők érdeklődését” – mondta Dezse Margaret, az EY Tranzakciós Tanácsadási Szolgáltatások Üzletágának vezető partnere. (A kockázati tőkebefektetések felpörgőben vannak.)

Az elérthető adatok alapján a tranzakciók száma és értéke is emelkedett a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva. 2014 első félévében 48 üzletet hoztak nyilvánosságra, ami több mint 14 százalékos növekedést jelent. A tranzakciók becsült összértéke pedig 850 millió dollár volt, amely mintegy 250 százalékos emelkedés a tavalyi év első hat hónapjához képest – mutat rá az EY félévente elkészített M&A Barométere.

A tranzakciós piac becsült méretének számottevő növekedése mögött a nagy, 100 millió dollárnál magasabb értékű tranzakciók állnak. Az ennél alacsonyabb értékű tranzakciók összértéke azonban csökkent, 23 százalék a visszaesés az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest.

A korábbi éveknek megfelelően továbbra is a belföldi ügyletek uralják a magyar piacot, a tranzakciók 58 százaléka hazai kötődésű. Mindössze két nagyobb külföldre irányuló vásárlásról számolnak be nyilvános források: a MOL és a Richter akvizícióiról.

Továbbra is az IT és a telekommunikációs szektor a legnépszerűbb

Az iparágak tekintetében az IT és a technológia, valamint a telekommunikációs és médiaszektor vezette a felvásárlások listáját. „A szektorban zajló tranzakciók közül három ügyletet mindenképpen érdemes kiemelni: a magyar IND Groupot felvásárolta a londoni központú Misys; a Balabithoz a C5 Capital Investment érkezett befektetőként; a Schibsted Classified Media pedig a Daily Maillel kötött 2012-es tranzakció folyományaként kivásárolta az alapító tulajdonosok kezében lévő maradék 50 százalékot a Hasznaltauto.hu-ban. Mindhárom tranzakció alátámasztja azt a feltételezésünket, hogy a hazai technológiai vállalatok továbbra is keresettek lesznek a nemzetközi porondon, ami további optimizmust adhat a hazai pénzügyi befektetői környezetnek is” – mondta Bányai András, az EY Technológiai szektorban zajló tranzakciókért felelős menedzsere.

Magyarként is elérhető nemzetközi siker
Dobogós helyezést ért el a világ egyik legrangosabb startupversenyének európai döntőjén, és ezzel bejutott az Intel Global Challenge egyesült államokbeli fináléjába a hazai fejlesztésű szőlővédelmi technológia. A SmartVineyard az újabb bizonyíték arra, hogy egy magyarországi startupnak is lehet nemzetközi sikerekről álmodnia.

Véleményvezér

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.
Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo