Drágábban repülünk, amióta a csomagot külön számolják

Rekord összeget, mintegy 7 milliárd dollárt szedtek be tavaly az utasoktól a légitársaságok a feladott kézipoggyász elszállításáért és a jegyek átfoglalásáért – egy amerikai felmérés szerint, amit az airportal.hu tett közzé.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

A légiközlekedési cégek azzal érvelnek, hogy a magasabb kiegészítő díjakat a szolgáltatásba forgatják vissza: új gépeket vesznek és jobb kollektív szerződéseket kötnek a szakszervezetekkel. A tanulmány szerzői kimutatták, hogy azoknak, akik legalább egy feladott kézipoggyász után fizettek, többe került a jegy és a poggyász feladása, mint amikor ez a szolgáltatást még a jegy ára tartalmazta.

Kép: airportal.hu

A USA Today kiemelte, hogy amikor a légitársaságok bevezették a csomagfeladási díjat, akkor az átlagos jegyárat kisebb mértékben csökkentették, mint az átlagos poggyászfeladási díj mértéke, így aki ezek után is a csomagtérben vitette a csomagját, annak többe, míg a kézipoggyásszal utazóknak kevesebbe került a jegy, mint előtte.

Nem vacsorát, hanem nethozzáférést akarnak a légiutasok
Bevételeik mellett hatékonyságukat is növelhetik azok a légitársaságok, amelyek utasaik számára a repülőutak alatt is biztosítják az internet-hozzáférést, derült ki a Roland Berger legfrissebb tanulmányából. Az internetkapcsolat utasonként kicsivel több mint ezer forinttal (4 euró) növelhetné a légitársaságok bevételeit, ám a megfelelően működő szolgáltatás kifejlesztéséhez a társaságoknak együtt kell működniük a lehetőséget kiépítő technológiai cégekkel.
Az Airportal idézi a fogyasztóvédők álláspontját is, amely szerint – bár a kiegészítő szolgáltatásokért beszedett árak jóval átláthatóbbak – az utasok így sem mindig tudják, pontosan miért fizetnek. Azt szeretnék elérni, hogy a társaságok minden plusz díjról tájékoztassák az utasokat függetlenül attól, hogy ügynökön keresztül, vagy a légitársaságnál keresnek jegyet.

A jogvédők arra is panaszkodtak, hogy ezek a szolgáltatási díjak sokáig rejtve maradnak, ezért összehasonlítani is eléggé nehézkes őket, és egyébként is csak arra jók, hogy a nyereséget maximalizálják, nem pedig a szolgáltatás bekerülési árát akarják fedezni belőle.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo