Csak a meglévő ügyfelek érdeklik a cégeket?

Az ügyfélkör bővítése a folyamatos fejlődés kulcsa, azonban a hazai kkv-k mintegy negyede mégis inkább csak meglévő vevőkörének megtartására koncentrál – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás harmadik negyedéves eredményeiből. A felmérésből ugyanakkor látszik az is, hogy a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva 4 százalékkal csökkent a hazai kkv-k vevőállománya, ezért 74 százalékuk tenni akar valamit annak érdekében, hogy új ügyfeleket szerezzen. A legnépszerűbb elképzelések az üzletszerzésre a kollaboráció, a weboldal fejlesztés és a személyes ajánlás.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ebben látják a sikert a bankkal együttműködő kkv-influenszerek

Nem meglepő módon az üzleti élet véleményvezérei is hasonló gyakorlatokat javasolnak ügyfélszerzésre. Kende-Hoffherr Krisztina, a TMC Csoport alapító tulajdonosa szerint tudatos kommunikációval, a közösségi média megfelelő használatával lehet a leghatékonyabban eljutni a célközönséghez, hogy fel lehessen tenni nekik azokat a kérdéseket, amellyel a saját felületre terelhetők. Kulcsár Tibor, a Kulcsár Akadémia alapítója a kollaboráció mellett tette le a voksát, a partneri együttműködések révén ugyanis nemcsak a felmerülő marketing- és egyéb költségek csökkenthetők, hanem a kínált termékek is erősíteni tudják egymást.

Sándorfy Adrián, a Biznisz Boyz vállalkozói podcast show társalapítója és a BROCASTERZ podcast ügynökség vezetője úgy gondolja, hogy a meglévő kapcsolatrendszerben nagyon sok kollaborációs lehetőség rejlik, ezeket kell tudni hatékonyan kiaknázni, mégis, a legtöbb vállalkozó nem használja tudatosan ezt az eszközt. Szerinte az ügyfélszerzéshez nem elég a jó marketing – letisztult, vonzó értékajánlattal kell rendelkezni, valamint kellő méretű piaccal. Ahhoz, hogy láthatóvá váljon egy vállalkozás, edukálni kell a célközönséget, és valamilyen csatornán át kell tudni adni a tudást annak érdekében, hogy kiépüljön a bizalom és hiteles legyen a mondanivaló. Ennek tökéletes formátumai a podcast és az edukációs videók is, amelyek meglepő módon nagyon sok minőségi üzleti kapcsolatot is tudnak eredményezni.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo