Bútor vásárlás: online vagy személyesen vásároljunk inkább?

Nem titok, hogy egyre többen vásárolnak bútorokat online. A koronavírus-járvány miatt ez a tendencia pedig még inkább erősödik – Európában és az Egyesült Államokban, de az egész világon is.

De vajon biztosíthat-e jobb vásárlási élményt az internetes bútorvásárlás, vagy még mindig pótolhatatlan betérni egy jó öreg, régimódi bútorüzletbe? Ezekre a kérdésekre nincsen egyetemes válasz, de mi most mégis boncolgatnánk kicsit ennek a két lehetőségnek az előnyeit és a hátrányait. 

A személyes vásárlás 

Egyes vásárlók továbbra is inkább a bútorüzletbe mennek szívesebben, ugyanis őket az vonzza, hogy élőben is megnézhetik az enteriőröket, ami által megbizonyosodhatnak a minőségéről, a megfelelő színről és a kényelmes használatról. Továbbá sokan az eladókkal történő beszélgetéseket is elengedhetetlennek tartják a potenciális darab kiválasztásához. 

Másrészt viszont az üzletbe való belépés bizonyos vevőkre egyfajta nyomást gyakorol, így nem gondolkodhatnak hideg fejjel. Éppen ezért egyre többen fordulnak az online vásárlás felé, aminek a segítségével megfeledkezhetnek a tömegről és a korábban említett nyomásról.

Az online vásárlás 

A bútorvásárlás egy nem kevés költséggel járó döntés, ezért elegendő időt kell szánni rá, ami az online vásárlás esetében lehetséges is. Átbogarászhatjuk az összes olyan modellt, ami felkeltette a figyelmünket, tanulmányozhatjuk a jellemzőiket, és összehasonlíthatjuk őket egymással, mindezt az eladók felől érkező nyomás nélkül. 

Egy másik nagy előnye a változatossága. Előfordulhat ugyanis, hogy a fizikai boltban nem áll rendelkezésre az összes modell és szín a kiszemelt darabból. Ezért ott is vagy egy katalógust nyomnak a kezünkbe, vagy javasolják felkeresni a webhelyüket, hogy megtudjuk, hogyan is néz ki egy adott árnyalat vagy dizájn. 

Legvégül pedig sok esetben pénzt takaríthatunk meg vele, mivel számos kereskedő kínál csak online akciókat és kiárusításokat - így óriási kedvezménnyel találhatjuk meg a számunkra megfelelő bútordarabot. Továbbá, amikor online vásárolunk, nem kell azon gondolkozni, hogy hogyan is fogjuk elhelyezni a járművünkben, vagy kit kell felhívni, hogy segítsen kirakni az otthonunkban, ugyanis a bútorok megvásárlása után a kereskedő általában kiszállítja a lakcímünkre. 

Összefoglalva tehát rövid időn belül sok különböző terméket és gyártót nézhetünk meg, ellenőrizhetjük az információkat vásárlás közben, kihasználhatjuk az akciókat, illetve az ajánlatokat, és mindezt egy időben és olyan helyen tehetjük meg, ami kényelmes számunkra. 

Természetesen az online vásárlás sem fenékig tejfel. Bárki, aki valaha vásárolt már az interneten, minden bizonnyal átélte azt az élményt, hogy valami mást kapott, mint amit a webhelyen látott. Azonban az őszinte véleményünk szerint az online vásárlás előnyei messze meghaladják a hátrányait, és ha igazán akarjuk, akkor alapos mérlegelés, megfelelő kutatás és összehasonlítás, valamint szigorú korlátozások felállítása révén a negatívumai is kiküszöbölhetőek. 

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo