Budapestről is indulhat világsiker!

Magyar fejlesztők és startup vállalkozások előtt is nyitva áll a lehetőség arra, hogy csatlakozzanak a világ egyik leghatékonyabb, mobilalkalmazások fejlesztését elősegítő programjához.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mi lesz a képernyőn? Kép: SXC

A résztvevők akár pénzügyi támogatást is kaphatnak ahhoz, hogy ötleteikből sikeres okostelefonos alkalmazást készítsenek. Az AppCampus-nak, a Nokia és a Microsoft közös kezdeményezésének egy 18 millió eurós finn alap ad hátteret, míg a magas szintű szakmai munkát az Espoo-i Aalto egyetem biztosítja. A nyílt program célja, hogy gyorsítsa a kreatív és széleskörűen használható alkalmazások fejlesztését a Windows Phone platformra, valamint kiváló üzleti lehetőséget biztosítson a fiatal vállalkozóknak, akik a jövő gazdaságának motorjai lesznek. A Microsoft Magyarország, a European Entrepreneurship Foundation és a Budapesti Műszaki- és Gazdaságtudományi Egyetemen működő DEMOLA Budapest most egy olyan képzést hoz el Magyarországra április 7-én és 8-án, amely feltétele a programban való részvételnek.

A 2012 májusában indult AppCampus az egyik legelismertebb program, amely startup cégek támogatásával foglalkozik, már eddig is több ezer népszerű alkalmazást segített a virtuális piactérre. A programra jelentkező fejlesztő csapatok 20, 50, vagy 70 ezer euró támogatást kaphatnak alkalmazásuk megvalósításához és piacra viteléhez attól függően, hogy milyen bonyolult az ötlet megvalósítása. A kiválasztáskor szempont a kitalált alkalmazás várható népszerűsége, hasznossága és az ötlet egyedisége, valamint az innovatív szemlélet.

A program elsősorban nem csak pénzügyi forrást jelent: a résztvevők komoly tréningeken vehetnek részt tudásuk fejlesztéséhez a technológia, a tervezés, a design és a marketing területén. Az AppCampus vezetői képzést is biztosít annak érdekében, hogy valóban sikeres vállalkozások épülhessenek a fiatalok üzleteire.

Egy ágyban az ügyféllel
Az okostelefonok elterjedése olyan rohamos, hogy mára az online marketing egyik legfontosabb csatornájává kezd válni. Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő összefoglalta a legfontosabb tudnivalókat a mobilos megjelenéssel kapcsolatban.
Az AppCampus sem üzletrészt, sem pedig jutalékot nem kér ezért a támogatásért, mindössze azt a feltételt kell teljesíteni, hogy az alkalmazás megjelenésétől számított három hónapig exkluzív tartalom legyen a Windows Phone Store és a Nokia Store piactereken, a többi okostelefon platformon csak ezt követően jelenjen meg. Ha pedig az alkalmazás már létezik más platformon, akkor az ott elért nagy letöltésszám mellett a Windows Phone változatnak tartalmilag vagy a nyújtott szolgáltatásában kell különböznie tőle.

A február végén Barcelonában rendezett Mobile World Congress iparági kiállításon négy AppCampus csapat játékait mutatták be komoly szakmai sikert aratva. „Nagyon büszke vagyok a fiatal fejlesztők sikerére. Az AppCampus révén folyamatosan magas szintű alkalmazások jelennek meg a piactereken, amelyek érettek a világsikerre. Fejlesztőink egy jobb, sikeresebb jövő zálogait jelentik” – mondta Mika Okkala, az AppCampus vezetője. A világ legnagyobb mobilipari seregszemléjén kanadai, finn, orosz és izraeli játékok mutatkoztak be.

„Célunk, hogy a magyar alkalmazásfejlesztők nemzetközi elismertsége és presztízse növekedjen. A magyar tudásgazdaságnak van egy olyan szegmense, amely ma még kicsi, de hatalmas lehetőségeket rejt. Ez az alkalmazásfejlesztés, és ezen a területen Magyarország a legnagyobbak egyike lehet, hiszen megvan a tudásunk, megvan a kreativitásunk, és ezzel a programmal tovább erősítjük a sikerhez szükséges hátországot. A jó és sikeres alkalmazás egyszerre releváns helyben és világszerte” – mondta Grósz Judit, a Microsoft Magyarország Fejlesztési és platform üzletág igazgatója.

Okoson jobb az app, mint a reklám
Egyre inkább előtérbe kerülnek az okos mobileszközök a digitális médiafogyasztásban, a cégek mégis csak alig-alig fordítanak figyelmet erre a szegmensre, ha pedig megteszik, azt sem hatékony formában.
A programba azok a csapatok és cégek jelentkezhetnek, akik részt vesznek egy kétnapos felkészítő alkalmazás-akadémián, a MAAC-on (Mobile App Acceleration Camp). A program hivatalos állomása Budapest, így a European Entrepreneurship Foundation, a DEMOLA Budapest és a Microsoft kezdeményezéseként egy kétnapos tréninget rendeznek április 7-8-án. A finn kezdeményezésre létrejött DEMOLA hálózat a Budapesti Műszaki Egyetem diákjait a modern környezetben valós problémák megoldására ösztönzi, a résztvevők ráadásul fizetést is kaphatnak.

Az AppCampus programban tavaly a Turtle Games csapata ért el komoly sikereket. A tervezett alkalmazásukhoz az anyagi támogatás mellett láthatóságot is kaptak, és így létrejöhetett a SongArc. A népszerű ritmusjátékokra – mint például a Guitar Hero vagy a Rock Band – épülő játék egy igazi sikersztori. Az app elsőként érte el a félmillió letöltést az AppCampus által támogatott fejlesztések között, és már túl van a 900 ezres letöltésen is, és a legjobb Windows Phone-ra készült zenei játékká vált.

A Microsoft Magyarország számára a fiatal tehetségek és a startupok támogatása kiemelt fontosságú. Az immár 10 éve futó Imagine Cup program is a fiatalok felkarolását tűzte ki célul. Azóta 190 országból mintegy 1,65 millió diák vett már részt a Microsoft világversenyén. Az idei magyar döntőre április 3-án a Smartmobil konferencia keretében kerül sor.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo