- Reputációs kockázatok
A sokszínűség, méltányosság, valamint az ESG kezdeményezések egyre fontosabbak a fogyasztók, a kormányok, a befektetők és az érdekelt felek számára. Ezek hatással vannak a márkaértékre és a vállalati értékelésekre, és a vállalkozások számára a potenciális zavarok egyre növekvő és változatos forrását jelentik.
Mit tehetnek a vállalatok?
Az elmúlt időszakban számos vállalat hozott azonnali ellenintézkedéseket a hiány leküzdésére. Az eredetiberendezés-gyártók (OEM-ek) és az autóipari beszállítók egyre inkább megértik, hogy a jelenlegi válsághelyzetek kezeléséhez szervezeti változtatásokra is szükség van, a félvezetőhiány kezelésére például dedikált munkacsoportokat hoznak létre. A strukturált munkacsoportok bevezetése és ehhez kapcsolódó változások szervezetben való rögzítése jó első lépés, tekintettel a jelenlegi és hosszú távú változékonyságra. Emellett a rugalmas termelési sémák, a termékportfólió priorizálása, a beszállítói skálázás, az ellátási lánc átláthatósága és az ellátási kockázatértékelések további széles körben elfogadott ellenintézkedések.