A virágboltok úgy várják a Valentin-napot, mint gyerek a karácsonyt

A hazai virágüzletek forgalma megduplázódik Valentin-napkor, de még az azt követő pár napban is erős. Az utóbbi években február 14-én – az ilyenkor még külföldről behozott – vörös rózsa mellett egyre több fogyott a piros, pink és bordó színűből, illetve divatba jött a nárcisz és a jácint – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképéből.

A Valentin-nap kapcsán a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a Flora Hungaria Nagybani Virágpiaccal és a Virágkötők, Virágkereskedő Vállalkozók Magyarországi Szakmai Egyesületével együttműködve készített piaci körképet. A megkérdezett szakemberek felhívják a figyelmet arra, hogy sokszor anyagilag is jobban megéri egy magyar termelésű, friss, vegyes tavaszi csokrot ajándékozni, mint egy szál drága importrózsát.

A Valentin-nap (illetve Bálint-nap) ünneplésének hazai elterjedésében a virágkötők egyesületének is bevallottan komoly szerepe volt mintegy harminc évvel ezelőtt, a nyugati példát követve, az év eleji gyengébb virágkereslet növelése végett. Az akkori nagy forgalmi ugrást követően az elmúlt években megmaradt a Valentin-napi magas forgalom, ami évről évre – ha kicsit is –, de növekszik.

Kép: Pexels

Hagyományosan a vörös rózsa a piacvezető Valentin-napkor, a vásárlók 80 százaléka ezt veszi. Ilyenkor, február közepén a rózsakeresletet szinte teljes mértékben importáruból tudják kielégíteni a kereskedők. De az utóbbi években egyre jobban divatba jöttek a tavaszi hagymások (nárcisz, jácint); ezek előnye az, hogy javarészt hazai termesztésűek, frissen, életerősen kerülnek a virágüzletek polcaira, nem mellékesen alacsonyabb áron. Illetve a rózsa ugyanebbe a színkörbe tartozó, más-más színvariánsait: a bordót, a pirosat, a lilát és a pinket is sokan veszik. A kék, fekete rózsa, az extrémebb színek nem jellemzőek ilyenkor, ahogy a cserepes növények ajándékozása, illetve a szegfű sem.

Mivel érdemes készülni Valentin-napra? Meglepődnél az eredményen
A romantikus vacsora tuti tipp, a virággal kettő az egyhez az esélyed, a városi séta vagy otthoni összebújós filmnézés is bejöhet. A Picodi elemzőinek segítségével a Valentin-napi vásárlási és ajándékozási preferenciák nyomába eredtünk.
Sokan választanak a virág mellé különféle kiegészítőket, a virágboltosok tapasztalata szerint a fa betűzős szívecskék, a szép masnik és a szívben végződő tűk fogynak majd a legjobban.

A szakemberek felhívják a figyelmet arra, hogy a nemzetközi piacon a várható nagy kereslet miatt Valentin-nap előtt másfél-két héttel rendre jelentősen megugrik a rózsa nagykereskedelmi ára. Ez az árnövekmény a virágüzletekben is megjelenik. A szigetszentmiklósi Flora Hungaria nagybani virágpiacon (mely Kelet-Közép-Európában a legnagyobb ilyen létesítmény) is jelentősen megnő a forgalom ilyenkor, a heti két standard nyitva tartás mellett plusz napot is rendre be kell vezetni.

Idén csütörtökre esik a Valentin-nap, ezért – az utóbbi évek tapasztalata szerint – várhatóan még pénteken és a hétvégén is erős forgalom lesz a virágüzletekben. A virágpiac szempontjából a Valentin-nap az év első kiugró eseménye, amit három hét múlva egy még nagyobb dömping, a nőnap, s májusban az anyák napja illetve a ballagások követnek.

Véleményvezér

Megdöbbentő fotók egy gyermekotthonból

Megdöbbentő fotók egy gyermekotthonból 

A képek mindennél beszédesebbek.
Mélypontra ért a magyar belpolitika, avagy büdös-e Menczer Tamás szája?

Mélypontra ért a magyar belpolitika, avagy büdös-e Menczer Tamás szája? 

Még egy lépcsőt lejjebb lépett a magyar belpolitika.
Legyél hatósági főállatorvos állatorvosi diploma nélkül

Legyél hatósági főállatorvos állatorvosi diploma nélkül 

Kevés a hatósági állatorvos.
Kormányváltó hangulat

Kormányváltó hangulat 

Oda a Fidesz népszerűsége.
Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo