Hazánkban a tavalyi évben, éves szinten 18 százalékkal, 613 milliárd forintra nőtt a finanszírozott összeg, hasonlóan erős számokra a válság elmélyülése előtt, a 2008-as években volt példa. A lízingpiac hajtómotorja egyelőre a járműfinanszírozás, de jelentős a növekedés a gépek és berendezések esetében is. A Leaseurope jelentései szerint az európai lízingpiac 2014 óta fokozatosan bővül, a személyautó-finanszírozás mellett a haszongépjárművek, a gépek és ipari berendezések bővülése is jelentős. Ennek oka részben, hogy különösen a kis- és középvállalkozások egyre érdeklődőbbek a lízingkonstrukciók iránt. Hazánkban a tavalyi év során az autóeladások 40 százaléka már valamilyen lízingkonstrukció segítségével történt.
Felülmúlták a várakozásokat a magyar mutatók
Noha Európában lassult a növekedés, a hazai lízingpiac esetében kétszámjegyű volt a bővülés. Míg az európai lízingcégeknél 1,9 %-os volt a növekedés éves szinten, addig a magyar piacon 23 és 15 % között mozgott az egymást követő negyedévekben, szeptember végére a kihelyezett összeg meghaladta a 428 milliárd forintot is. Ez az érték még a 2017-es várakozásokat is felülmúlta, akkor 10 % körüli növekedést prognosztizáltak.
A tartós bérlet népszerűbb, mint valaha
Székely Balázs a Rentasystem ügyvezetőjének elmondása szerint a tartós bérlet (operatív lízing) népszerűbb, mint valaha. „A tartós bérlet rugalmassága miatt már szinte kötelező elemmé vált felgyorsult világunkban. Az így megtakarított költségeket marketing, HR vagy akár technológiai fejlesztésre allokálhatják a cégek. Egyre többen vannak, akiknek a fejében már meg sem fordul a vásárlás.” A Rentasystem a piaci növekedés dupláját érte el, 50%-al növelte kihelyezéseit.
A bérlet szépségei között említhető az is, hogy a bérleti szerződésnek köszönhetően csak néhány évig kell megtartani az autót, gépet vagy eszközt, mielőtt egy újabbra cserélné tulajdonosa. Emellett nem kell félni a váratlan javítási vagy karbantartási költségektől sem, és akkor még az egyéb kényelmi szolgáltatásokról nem is beszéltünk.