Legyen a játékszabály az, hogy csak egy-egy mondatban ismertetjük a szakmai elveket, amik a saját gyakorlatunkban a legjobban beváltak. Így még több férhet, és ha kedved tartja, többet is kipróbálhatsz. Elvégre úgyis ez a tesztjük, nem a magyarázat.
Egyes szám második személy: a Te.
Nincs is ennél szebb szó a világon. Nem magunkról, se nem a cégünkről-termékünkről kell írnunk. Hanem az Olvasónak és az Olvasóról!
Mi fáj az Olvasónak?
És miről álmodik? Ha ezt a két választ egymás után leírjuk, máris megvan az értékesítési szöveg gerince.
A jól átaludt éjszakát adjuk el!
Ne a matracot. Más szóval az áru tulajdonságai helyett az előnyeiről kell beszélni. Méghozzá a már említett „Te”, az Olvasó szempontjából.
Ígérj bepillantást a színfalak mögé!
Hogyan készül? Mi a titka? Miért jobb? Az emberek imádnak titkokat meglesni, és „illetéktelenül” bekíváncsiskodni a felszín mögé.
Mielőtt az észérveket felhoznánk, az emberi természetnek ezt a könnyebben megközelíthető, nyitottabb oldalát célozzuk meg. Hogyan fogják magukat érezni olvasóink, amikor a terméket kipróbálják?
Kelts irigységet!
Írd le, hogy mások már vettek abból, amit értékesítesz, és máris az előnyeit élvezik. Olvasóink is megérdemelnék ezt az örömet, ugye?
Kérdezz!
Ezáltal képzeletbeli párbeszédbe vonjuk be az Olvasókat, és ezzel jobban lekötjük a figyelmüket. Ugye?
A pár soros bekezdéseket sokkal könnyebb olvasni, mint a szemnek elrettentő, kilométeres szövegtömböket. Az üres részek keretként működnek, és kiemelik a mondanivalónkat. Így a kevesebb valóban több lehet, mert erősebben hat.
Lomtalanítás!
Stephen King tanácsa kezdő íróknak: „Nyírd ki a kedvenceidet!” Még a legkedvesebb szójátékodat, legszellemesebb poénodat se hagyd benne az értékesítési szövegben, ha az Olvasód szempontjából nézve zavaró, unalmas, vagy – a Te szempontodból nézve – nem visz előrébb az eladáshoz. És fordítva is igaz: egyetlen olyan érvet, adatot, statisztikai tényt és ügyfélvéleményt se hagyj ki csak a tömörség kedvéért, ami átlendítheti az érdeklődőt a vásárlás előtti akadályon.
Kísérletezz bátran egymondatos szövegírás-tippjeinkel, és jelezz vissza, hogy Nálad hogyan váltak be!
Szerző:
Langmár Kommunikáció