A szállítók nem bírják az online iramot

A szektor robbanásszerű növekedésével az azt kiszolgáló logisztika nehezen tartja a lépést, ráadásul az egyre több csomagszállító autó miatt a környezetszennyezés, a városok forgalma és a szemét mennyisége is jelentősen növekszik - írja összefoglalójában a Biztosítási Szemle.

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ugrásszerűen megnőtt az online vásárlások aránya a hagyományos kereskedelemhez képest, emellett a hagyományos üzletek is felismerték az online rendelések jelentőségét, és ma már szinte nem lehet olyan terméket találni, amelyet ne lehetne az interneten keresztül megvásárolni.

A piac robbanásszerű bővülésével azonban nem tud lépést tartani a logisztika, annak ellenére sem, hogy a szállítócégek az online kereskedelem egyik legnagyobb haszonélvezői. Egyes becslések szerint az online rendelések 2021-ig évente 17-28 százalékkal bővülhetnek.

Kép: Pixabay

A logisztikai szektor létszámhiánnyal küzd, de emellett a logisztikai cégeknek számos egyéb kihívással is szembe kell nézniük. A csomagokat kiszállító autóknak ugyanis valahol parkolniuk kell, ami már egy Budapest nagyságú város forgalmasabb pontján is szinte lehetetlen küldetés. A BBC arról számolt be, hogy New Yorkban vannak sofőrök, akik olykor egy órát is köröznek egy épület körül, mire sikerül helyet találniuk.

A parkolásnál is nagyobb probléma a környezetszennyezés növekedése. Az egyre nagyobb mennyiséget a járműpark bővítésével lehet egyensúlyozni, ami egyre nagyobb károsanyag-kibocsátással jár.

Az online kereskedelem bővülése a csomagolóanyagok fokozódó felhasználását is magával hozza, több szemét keletkezik, amelyet sokszor nem bírnak el a megtelt szelektív konténerek.

A helyzet az elkövetkező években várhatóan tovább romlik, ugyanis az országok kiskereskedelmi forgalmának még csak csekély hányadáért felel az online kereskedelem. Ez az arány az Egyesült Államokban 10, Kínában 15, Nagy-Britanniában 17, míg Dél-Koreában 18 százalék. Az Enet felmérése szerint 2016-ban a magyar e-kereskedelem 427 milliárd forint volt, ami a hazai kiskereskedelmi forgalom 5,2 százaléka.

Megfegyelmezik a renitens robot-futárokat San Franciscó-ban
Egyre több amerikai városban jelenik meg a technika forradalmi újdonsága, a szállító robot. S éppen San Franciscó-ban, a műszaki haladás egyik központjában akarják azokat betiltani – vagy legalábbis korlátozni.
A szállítást végző cégek többsége igyekszik alternatív megoldásokban gondolkodni és valamilyen módon csökkenteni a költségeit. Már a nagy társaságok is rendelkeznek biciklis futárral, egyre több átvevőpont nyílik, jellemzően utcán elhelyezett tárolók formájában. Emellett próbálják az embereket abba az irányba terelni, hogy a terméket személyesen vegyék át az adott boltban.

A BBC-nek nyilatkozó egyik futár szerint teljesen elkényelmesedtek az emberek. Míg régen ritkaságszámba ment az online rendelés, ma már vizet is az interneten rendelnek.

Bár a megoldás már látszik drónok, elektromos és önvezető járművek és apró házhozszállító robotok formájában, azonban ezek az eszközök csak a távoli jövőben váltják le teljesen a hagyományos járműveket.

 

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo