A szállítók nem bírják az online iramot

A szektor robbanásszerű növekedésével az azt kiszolgáló logisztika nehezen tartja a lépést, ráadásul az egyre több csomagszállító autó miatt a környezetszennyezés, a városok forgalma és a szemét mennyisége is jelentősen növekszik - írja összefoglalójában a Biztosítási Szemle.

Ugrásszerűen megnőtt az online vásárlások aránya a hagyományos kereskedelemhez képest, emellett a hagyományos üzletek is felismerték az online rendelések jelentőségét, és ma már szinte nem lehet olyan terméket találni, amelyet ne lehetne az interneten keresztül megvásárolni.

A piac robbanásszerű bővülésével azonban nem tud lépést tartani a logisztika, annak ellenére sem, hogy a szállítócégek az online kereskedelem egyik legnagyobb haszonélvezői. Egyes becslések szerint az online rendelések 2021-ig évente 17-28 százalékkal bővülhetnek.

Kép: Pixabay

A logisztikai szektor létszámhiánnyal küzd, de emellett a logisztikai cégeknek számos egyéb kihívással is szembe kell nézniük. A csomagokat kiszállító autóknak ugyanis valahol parkolniuk kell, ami már egy Budapest nagyságú város forgalmasabb pontján is szinte lehetetlen küldetés. A BBC arról számolt be, hogy New Yorkban vannak sofőrök, akik olykor egy órát is köröznek egy épület körül, mire sikerül helyet találniuk.

A parkolásnál is nagyobb probléma a környezetszennyezés növekedése. Az egyre nagyobb mennyiséget a járműpark bővítésével lehet egyensúlyozni, ami egyre nagyobb károsanyag-kibocsátással jár.

Az online kereskedelem bővülése a csomagolóanyagok fokozódó felhasználását is magával hozza, több szemét keletkezik, amelyet sokszor nem bírnak el a megtelt szelektív konténerek.

A helyzet az elkövetkező években várhatóan tovább romlik, ugyanis az országok kiskereskedelmi forgalmának még csak csekély hányadáért felel az online kereskedelem. Ez az arány az Egyesült Államokban 10, Kínában 15, Nagy-Britanniában 17, míg Dél-Koreában 18 százalék. Az Enet felmérése szerint 2016-ban a magyar e-kereskedelem 427 milliárd forint volt, ami a hazai kiskereskedelmi forgalom 5,2 százaléka.

Megfegyelmezik a renitens robot-futárokat San Franciscó-ban
Egyre több amerikai városban jelenik meg a technika forradalmi újdonsága, a szállító robot. S éppen San Franciscó-ban, a műszaki haladás egyik központjában akarják azokat betiltani – vagy legalábbis korlátozni.
A szállítást végző cégek többsége igyekszik alternatív megoldásokban gondolkodni és valamilyen módon csökkenteni a költségeit. Már a nagy társaságok is rendelkeznek biciklis futárral, egyre több átvevőpont nyílik, jellemzően utcán elhelyezett tárolók formájában. Emellett próbálják az embereket abba az irányba terelni, hogy a terméket személyesen vegyék át az adott boltban.

A BBC-nek nyilatkozó egyik futár szerint teljesen elkényelmesedtek az emberek. Míg régen ritkaságszámba ment az online rendelés, ma már vizet is az interneten rendelnek.

Bár a megoldás már látszik drónok, elektromos és önvezető járművek és apró házhozszállító robotok formájában, azonban ezek az eszközök csak a távoli jövőben váltják le teljesen a hagyományos járműveket.

 

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo