Egyre hatékonyabb trükkel hódítanak

Egyre többször fordul elő, hogy a spam-küldők eredeti webhelyek internetes címeit használják fel "ugródeszkának", hogy saját oldalaikra irányítsák a felhasználókat.

A Clearswift felmérése szerint egyre több olyan kéretlen levél érkezik, amely a spam-szűrő megoldás kijátszása érdekében ismert webhelyeknek tűnő linkeken keresztül irányítja a felhasználókat a spam-küldők oldalaira. A gyanútlan címzett, ha rákattint a levélben található linkre - például a www.yahoo.com-ra -, akkor nem a címben szereplő oldal nyílik meg a böngészőben, hanem a levélszemét-küldő saját webhelye. A leggyakrabban "ugródeszkának" használt oldalak a Yahoo! és a Geocites, mivel ezek a webhelyek nem szerepelnek a spam-szűrő adatbázisok tiltólistáin.

"Sokaknak úgy tűnhet, hogy még mindig a régi reklámokat kapjuk a kéretlen levelekben, a spam-küldők azonban újabb és egyre hatékonyabb trükköket vetnek be, hogy meghódítsák levelezőrendszereinket" - mondta el Fórján Tamás, a 2F 2000 Kft. műszaki igazgatója. "Nagyon fontos ezért is, hogy IT-biztonsági megoldásainkat folyamatosan frissítsük, különös tekintettel az e-mail biztonsági eszközökre, mivel ezekkel nem csak a levélszemetet tarthatjuk távol, de más internetes fenyegetéstől is megóvhatjuk számítógépünket."

A felhasználók aktuális események iránti érdeklődését kihasználva a levélszemét-küldők újabban "országos felmérésnek" látszó levelekkel tévesztik meg a címzetteket. A levelek olyan közérdeklődésre számot tartó kérdésekkel foglalkoznak, mint például "Támogatja Ön az iraki háborút?" vagy "Jól végzi munkáját az elnök?". Hogy a levelek hitelességéről meggyőzzék az olvasókat, Visa ajándékkártyákkal és notebook nyereményekkel csábítják a válaszadókat.

A Clearswift által szeptember legfurcsább spamjének választott reklámlevele ingyen pelenkát kínál az olvasóknak: "Ön melyik ingyenes pelenkát kedveli? Válasszon, és kérje az egy évre elegendő INGYEN pelenkát!"

Az online szerencsejáték népszerűségét tekintve meglepő, hogy az ilyen témájú levélszemét a teljes mennyiség 2,2 százalékáról 0,2 százalékra csökkent. Az egészségügyi témájú kéretlen levelek az elmúlt hónaphoz képest 9 százalékkal visszaesve, a levélszemét 32,5 százalékát teszik ki. A többi kategóriában csak kisebb változások történtek. A pénzügyi levélszemét 31,17 százalékról 33 százalékra növekedett, a közvetlen termékajánlatokat tartalmazó kéretlen levelek aránya pedig -kevesebb mint 5 százalékkal - 18,3 százalékra emelkedett.

Véleményvezér

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.
Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban

Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban 

Hová tűnik az adófizetők rengeteg pénze?

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo