Egyre hatékonyabb trükkel hódítanak

Egyre többször fordul elő, hogy a spam-küldők eredeti webhelyek internetes címeit használják fel "ugródeszkának", hogy saját oldalaikra irányítsák a felhasználókat.

A Clearswift felmérése szerint egyre több olyan kéretlen levél érkezik, amely a spam-szűrő megoldás kijátszása érdekében ismert webhelyeknek tűnő linkeken keresztül irányítja a felhasználókat a spam-küldők oldalaira. A gyanútlan címzett, ha rákattint a levélben található linkre - például a www.yahoo.com-ra -, akkor nem a címben szereplő oldal nyílik meg a böngészőben, hanem a levélszemét-küldő saját webhelye. A leggyakrabban "ugródeszkának" használt oldalak a Yahoo! és a Geocites, mivel ezek a webhelyek nem szerepelnek a spam-szűrő adatbázisok tiltólistáin.

"Sokaknak úgy tűnhet, hogy még mindig a régi reklámokat kapjuk a kéretlen levelekben, a spam-küldők azonban újabb és egyre hatékonyabb trükköket vetnek be, hogy meghódítsák levelezőrendszereinket" - mondta el Fórján Tamás, a 2F 2000 Kft. műszaki igazgatója. "Nagyon fontos ezért is, hogy IT-biztonsági megoldásainkat folyamatosan frissítsük, különös tekintettel az e-mail biztonsági eszközökre, mivel ezekkel nem csak a levélszemetet tarthatjuk távol, de más internetes fenyegetéstől is megóvhatjuk számítógépünket."

A felhasználók aktuális események iránti érdeklődését kihasználva a levélszemét-küldők újabban "országos felmérésnek" látszó levelekkel tévesztik meg a címzetteket. A levelek olyan közérdeklődésre számot tartó kérdésekkel foglalkoznak, mint például "Támogatja Ön az iraki háborút?" vagy "Jól végzi munkáját az elnök?". Hogy a levelek hitelességéről meggyőzzék az olvasókat, Visa ajándékkártyákkal és notebook nyereményekkel csábítják a válaszadókat.

A Clearswift által szeptember legfurcsább spamjének választott reklámlevele ingyen pelenkát kínál az olvasóknak: "Ön melyik ingyenes pelenkát kedveli? Válasszon, és kérje az egy évre elegendő INGYEN pelenkát!"

Az online szerencsejáték népszerűségét tekintve meglepő, hogy az ilyen témájú levélszemét a teljes mennyiség 2,2 százalékáról 0,2 százalékra csökkent. Az egészségügyi témájú kéretlen levelek az elmúlt hónaphoz képest 9 százalékkal visszaesve, a levélszemét 32,5 százalékát teszik ki. A többi kategóriában csak kisebb változások történtek. A pénzügyi levélszemét 31,17 százalékról 33 százalékra növekedett, a közvetlen termékajánlatokat tartalmazó kéretlen levelek aránya pedig -kevesebb mint 5 százalékkal - 18,3 százalékra emelkedett.

Véleményvezér

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo