Az Egyesült Királyság miniszterei persze nem csupán a légi cégeket szankcionálnák, hanem az egyéb közlekedési, energia és egészségügyi szolgáltatókat is, ezért tárgyalásokat kezdeményeztek az IT-rendszerek fejlesztése érdekében. A javaslat szerint a cégek, amelyek nem képesek megvédeni számítógépes rendszereiket az összeomlástól és a kibertámadásoktól, akár 17 millió fontnyi vagy globális bevételeik 4%-ára rúgó büntetésre számíthatnának.
Matthew Hancock, a digitális ügyekért felelős miniszter szerint ugyanis az ilyen támadások komoly kárt okoznak az Egyesült Királyság gazdaságának, gátolják a gazdasági tevékenységeket és aláaknázzák a bizalmat vagy egyenesen pénzügyi veszteségekhez vezetnek. Ráadásul az információs rendszereket érő támadások gyakorisága emelkedik, amire példaként hozta fel a nemrégiben felbukkant WannaCry vírust, az amerikai vízszolgáltatókat tavaly ért támadást vagy éppen a 2015-ös, Ukrajna energiahálózatát megcélzó támadást. Éppen ezért fontos az egyesült királyságbeli információs rendszerek biztonságának javítása, különös tekintettel a létfontosságú szolgáltatásokra, amelyek leállása komolyan érintené az ország gazdaságát és lakosait. A National Cyber Security Centre üdvözölte a konzultációt, és egyetértett azzal, hogy számos cég informatikai rendszere fejlesztésre szorul.
Sokba került a British Airwaysnek az informatika összeomlása
A British Airways nemrég hozta nyilvánosságra, hogy a májusi IT- összeomlás, amely hatalmas káoszhoz vezetett, összességében 80 millió
Az International Airlines Group – a British Airways anyavállalata – vezetője, Willie Walsh közölte, hogy a BA május végén 726 járatot volt kénytelen leállítani a londoni Heathrow és Gatwick repülőtereken. Hangsúlyozta, tisztában vannak vele, hogy az anyagi kár mellett milyen sok kellemetlenséget okozott ez az utasoknak, és a több napos káosz rombolta a világ egyik legnagyobb légitársaságának hírnevét. Mindez megmutatta, hogy a digitális-virtuális világ mennyire sérülékeny, és hogy a legnagyobb közlekedési rendszerek is percek alatt összeomolhatnak – tette hozzá.
Antonio Vázquez Romero, az International Airlines Group igazgatótanácsának elnöke kijelentette, készen állnak a kemény munkára, hogy behozzák az anyagi veszteséget, valamint folyamatosan azon dolgoznak, hogy az ominózus eset után visszaszerezzék az utasok bizalmát. Az elektronikai összeomlás három májusi napja összesen 75 ezer utast érintett, nem beszélve a közvetett kellemetlenségekről, a rokonoknak, ismerősöknek, üzleti partnereknek okozott izgalomról és veszteségről.
Az eset további kérdéseket vet fel a légi közlekedésben és az elektronikai-logisztikai rendszerben dolgozók számára, amelyekre hamarosan választ kell találniuk – írta a brit lap.
(Forrás: turizmus.com)