Fotó: Deloitte
„A vállalatok gyakran szembesülnek azzal a kihívással, hogy a különböző szakmai háttérrel rendelkező csapatok egységesen értelmezzék az AI komplex és sokrétű témáit, mint például az AI-etika kérdéskörét – tekintve, hogy szociotechnikai rendszerekről beszélünk. Éppen ezért az AI-ban rejlő lehetőségek és kockázatok szervezeti szintű egységes megértése talán a legnagyobb és legátfogóbb kihívás, amellyel a cégek szembesülnek” – mondta Dr. Prisznyák Alexandra, a Deloitte vezető AI és robotika szakértője.
A Deloitte szakértőinek tapasztalatai szerint a sikeres AI-integráció és szabályozási megfelelés stratégiai szemléletet, világos célkitűzéseket és szervezetre szabott megközelítést igényel. Ez magában foglalja a szervezeti érettségi szint felmérését, az AI alkalmazásának szabályozási és működési kereteit, valamint az etikai és kockázatkezelési szempontok tudatos kezelését is. A megfelelő szakértelem megléte és a vállalaton belüli együttműködés minősége alapvetően határozza meg az AI-technológiák sikeres bevezetését – különös tekintettel az olyan új generációs megoldásokra, mint a generatív AI, valamint az ezekhez kapcsolódó információbiztonsági és adatkezelési elvárásokra.