Miközben a bankok és a törvényhozók azon dolgoznak, hogy megakadályozzák az internetes adatlopást, az ilyen jellegű csalásokról szóló hírek arról győzik meg az amerikaiak jelentős részét, hogy az internetes banki ügyintézés túlságosan kockázatos.
Egy októberben, az Entrust Inc. által készített felmérés adatai szerint a korábban az online banki ügyintézést választó amerikaiak 18 százaléka napjainkra lényegesen kevesebbet vagy egyáltalán nem intézi így pénzügyi ügyeit biztonsági aggályok miatt.
A megkérdezett felhasználók 94 százaléka érzi úgy, hogy több biztonságra van szüksége.
A tanulmánynak külön aktualitást ad, hogy a pénzügyi intézményeket felügyelő szövetségi szervezet (Federal Financial Institutions Examination Council) elrendelte, hogy a bankok szigorítsák meg az online szolgáltatások elérését 2006-tól. Legalább kétféle azonosítást kell megkövetelniük olyan esetekben, amikor az internetes csalások, és az adatkiszivárgás veszélye túl nagy. A hagyományos, felhasználó névre és jelszóra illetve egyéb adatokra épülő megoldás mellett a második azonosítás akár kártyákat, kulcsokat vagy biometrikus azonosítást is jelenthet.
Becslések szerint az Egyesült Államokban évente 10 millióan esnek áldozatául az internetes adatlopásnak. A károsultak átlagosan 90 órát és 1 700 dollárt költenek az adatlopásból adódó probléma rendezésére. Az online adatlopás talán leginkább ismert formája az adathalászat vagy phishing, melynek során a bűnözők létező intézmények nevében küldenek hamis leveleket bizalmas információk átadását kérve. Az ilyen típusú csalások ellen küzdő Anti-Phishing Working Group adatai szerint csak augusztusban 13 776 phishing támadás volt világszerte.