A szolgáltatás igénybevételének módja leginkább az üzleti felhasználóknak előnyös. A szerződést követően az ügyintézést az Externet Kft. végzi, vagyis az ügyfél meglévő készülékei és telefonközpontjai semmiféle beállítást, beavatkozást nem igényelnek. Nincs előhívó szám: az ügyféltől indított hívások a szerződés szerinti relációkban már automatikusan az Xphone-on keresztül futnak. Az ügyfél részéről beruházási igény nincs, sem eszközök, sem a munkatársak oktatása tekintetében. Mivel a szolgáltatás igénybevétele előtt nem kell előhívószámot tárcsázni, nem fordulhat elő, hogy az ügyfél figyelmetlenségből drágábban telefonál, mint ahogyan azt tehetné. Nagyobb létszámú munkahelynél csak az ebből eredő megtakarítás is jelentős tétel lehet. Az Xphone-t egy webszolgáltatás is kiegészíti. Az Externet Kft. egyrészt egy mindenki által látogatható informatív weboldalt indított www.xphone.hu címen, másrészt minden szerződött ügyfél egy személyre szabott webfelületen díjmentesen tekintheti meg az aktuális egyenlegét.
A kedvezményes telefonszolgáltatások a telekommunikációs piac liberalizációjának köszönhetően jöttek létre, amely szerint minden vezetékes telefont használó személy élhet a szolgáltató megválasztásának jogával. E liberalizációs folyamatban jelentős dátum 2004. szeptember 1., amelytől kezdve már a szolgáltatások közvetítői is szabadon megválaszthatók, s lehetővé vált, hogy egyes relációnként más és más szolgáltatót vegyünk igénybe. Ez azt is lehetővé teszi, hogy ha egy személynek vagy cégnek szerződése van az eddigi szolgáltatójával egy adott relációra vonatkozó különleges kedvezményre, úgy ennek az előnyös relációnak a megtartásával választhat más szolgáltatót, más relációkra.