Teret nyernek az online vegyeskereskedések

Megközelítheti a 18 milliárd forintot az interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma - állítják az Internet-gazdaságról szóló felmérés készítői.


Leugrom leveszöldségért
Tavaly az interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma elérte a 12 milliárd forintot és becsléseink szerint 2005-ben közel 18 milliárd forint körül alakul majd az eladás. Az online áruházak 35%-a a termékek többségét, további 35%-a pedig részben olcsóbban kínálja, mint a hagyományos kiskereskedelmi egységek. E boltok több mint 86%-a 1-10% kedvezményt ajánl vásárlói számára. A GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Magyarország Rt. a Sun Microsystems Kft. -vel együttműködve készítette azt a felmérést, amelyben megállapította: színesedik az interneten keresztül értékesítő boltok "típusa", így egyre nehezebb különbséget tenni a tisztán internetes, illetve a hagyományos kiskereskedelmi egységgel rendelkező áruházak között. Megjelentek újabb üzleti modellek a piacon ("az online boltok piactere", "bevásárlóközpontok"), illetve azok a hagyományos kiskereskedelmi háttérrel rendelkező boltok, amelyek az interneten keresztül sikeresen értékesítenek, kiszervezték az "online" tevékenységüket és egy külön cégben végzik azt.

Becsléseink alapján 2004-ben a piaci szereplők 81%-ának, 2005-ben 75%-ának az éves nettó árbevétele nem érte el az 5 millió forintot. Ugyanakkor 2005-ben azt tapasztaltuk, hogy a válaszadói mintában az 5 millió forint alatti, illetve a 20-100 millió forint közötti forgalmat generált áruházak egy része magasabb árbevétel kategóriába lépett 2004-hez képest, amely alapján bizonyos szereplők megerősödésére következtetünk.

A felhasználók számára megéri a világhálón vásárolni, mert az áruházak 35%-a a termékek többségét, további 35%-a pedig részben olcsóbban kínálja, mint a hagyományos kiskereskedelmi egységek. E boltok több mint 86%-a 1-10% kedvezményt biztosít vásárlói számára. Igaz a hazai internetező társadalom legaktívabb felhasználói nem az "árérzékeny" jövedelemkategóriájú társadalmi rétegből kerülnek ki, mégis az interneten keresztül elérhető jelentős árkedvezményekkel lehet(ne) nagymértékű növekedést elérni az online forgalomban. Úgy gondoljuk, hogy az interneten keresztüli értékesítés egyik előnye a kényelem, ám a felhasználók többsége számára mégis az elérhető árkedvezmények a vonzók.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo