Öt cégből négy van behálózva

A GKI-T-Mobile e-Gazdaság Index - mely a gazdasági szereplők internethez és elektronikus üzleti alkalmazásokhoz fűződő várakozásait, attitűdjeit sűríti egy mutatószámba - 2005 elején kismértékben nőtt, az e-gazdaság szereplőinek várakozásai némileg javultak.

A korábbi negyedévekben az e-Gazdaság index a GKI üzleti bizalmi index mozgását követte, azaz a vállalkozások Internettel kapcsolatos várakozásait erősen befolyásolták az aktuális piaci, üzleti kilátások. 2005 elején a két index távolodott egymástól, az internettel kapcsolatos várakozások az általános pesszimizmus ellenére javultak 2004 utolsó negyedévéhez képest.

A turizmus szektorban az előző negyedévhez képest kismértékű javulás történt. A válaszok alapján azonban a vendéglátással foglalkozó cégek továbbra is semleges, igaz inkább derűlátó véleményt fogalmaztak meg az internetnek vállalkozásaikra gyakorolt hatását illetően.

A kereskedelem és az általános vállalati körként definiált szakágazatok esetében a piaci várakozások tovább ingadoznak, az első félév folyamán a turizmushoz hasonlóan kismértékű optimizmus volt jellemző mindkét szektorban.

A korábbi negyedévekhez hasonlóan 2005 elején is a pénzügyi szektornak az átlagosnál kedvezőbb kilátásai húzták fel az GKI - T-Mobile e-Gazdaság Index összesített értékét. Az előző negyedévhez képest ugyan csökkent az e-pénzügyi index, ennek ellenére továbbra is a pénzügyi vállalatok körében a legnagyobb az Internet iránti bizalom.

Vállalati internetpenetráció

A hazai legalább 5 főt foglalkoztató cégek körében az internet-penetráció 82%-os volt 2005 júliusában, szemben a 2004-ben mért 73% körüli aránnyal. A 2004-ben készült felmérésben mértnél 9 százalékponttal magasabb - a statisztikai hibahatáron túlmenő - érték alapján tavaly óta egyértelműen nőtt az internet penetráció. Az internet-csatlakozással való ellátottság a számítógépet használó cégek körében 89%.

A teljes 5 fő feletti vállalati körből mintegy 22,7 ezer darab 5-9 fős mikrovállalat, 22,6 ezer kisvállalat, 4,5 ezer középvállalat és 900 nagyvállalat rendelkezik internet hozzáféréssel, ami összesen mintegy 50,5-51 ezer céget jelent.

#page#

A kicsik háromnegyede

Az internet-csatlakozással rendelkező vállalkozások aránya a kisebb cégektől a nagyvállalatok felé haladva növekszik: az 5-9 fős cégek átlagosnál kisebb hányada (75%-a), míg a 10-19 fős cégek 84%-a, a 20-49 fős cégeknek pedig 92%-a rendelkezik valamilyen internet-hozzáféréssel. Legnagyobb arányban értelemszerűen a közép- és nagyvállalatoknak van csatlakozása: az 50-249 fős cégeknek 99%-a kapcsolódik a világhálóhoz, a 250 főnél több dolgozót foglalkoztató vállalakozások körében pedig gyakorlatilag 100% a penetráció.

A KUTATÁSRÓL
A felmérés 2005 júliusában zajlott le telefonos interjúk formájában 1000 cég reprezentatív megkérdezésével. A felmérés célcsoportja a legalább 5 alkalmazottat foglalkoztató vállalkozások voltak. A felmérés kiterjedt egész Magyarországra és érintette az összes gazdasági szektort.
Az összes vállalkozás körében az internet-penetráció az átlagosnál nagyobb a szolgáltatási szektorban (pénzügyi tevékenység, ingatlanügyletek, gazdasági szolgáltatás) működő cégek körében (94%). A vendéglátás és szálláshely-szolgáltatás területén (57%), az oktatás egészségügy és egyéb szolgáltatások (65%), valamint a mezőgazdaság, halászat ágazatok (71%) körében az internet-penetráció alacsonyabb, mint az 5 fő feletti cégek átlagos mutatója (82%).

Az országos átlagnál alacsonyabb az internet penetráció az Észak-Alföldön (73%) míg az átlagnál magasabb Közép-Magyarországon és Közép-Dunántúlon (86%).

A számítógépet használó, de internet kapcsolattal nem rendelkező cégek aránya az országos átlagnál (10%) szignifikánsan magasabb a dél-dunántúli régióban (18%).

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo