Online nem praktizálnak a magyar ügyvédek

Kreatív lehetőségek és megoldások helyett alapinformációk közlésére szorítkoznak a jogászok, de az ügyvédeknek csak alig negyede rendelkezik saját honlappal.

Alig vannak jelen az ügyvédek a virtuális hálón –  Kép: SXC

Csupán csekély mértékben változott a saját vagy irodai honlappal rendelkező ügyvédek aránya az elmúlt évben; az előző évben mért adatok alapján mindössze egyötödük rendelkezett a személyesebb és teljesebb tájékoztatást biztosító oldallal. Ez az érték az Ügyvédbróker.hu legfrissebb kutatása szerint azóta sem változott jelentősen, bár területi megosztását tekintve éles különbség tapasztalható; a budapesti ügyvédek 27 százaléka, míg a fővároson kívül tevékenykedők csupán 14 százaléka rendelkezik saját honlappal. Továbbárnyalja a képet a működési forma szerinti megoszlás; míg az egyszemélyes ügyvédi irodák 30 százaléka, addig az egyéni ügyvédek csupán 11 százaléka van jelen „online”. (Ebből a szempontból a jogászok nem képeznek kivételt a kkv-k között, hiszen magyar viszonylatban még mindig alig-alig használják a vállalkozások az internetet.)

A friss kutatás az online ügyvédi jelenlét egyik kiemelt formáját, az ügyvédi honlapokat vizsgálta. Magyarországon a Magyar Ügyvédi Kamara nyilvántartása szerint 10 799 ügyvéd praktizál. „Saját honlappal azonban a vizsgált ügyvédek csupán alig 20,5 százaléka rendelkezik; e szempontból a vidéki ügyvédekhez képest aktívabbak a budapestiek, hiszen a honlappal rendelkező fővárosi jogi képviselők aránya megközelíti a 30 százalékot, míg utóbbiak aránya csupán 14 százalék” – nyilatkozta a felmérés kapcsán Gera János, az Ügyvédbróker.hu munkatársa. Tevékenységi forma szempontjából (egyéni ügyvéd, egyszemélyes ügyvédi iroda vagy társas ügyvédi iroda) az egyéni ügyvédek a legkevésbé aktívak; bár a több mint 10 ezer praktizálóból minden második ügyvéd egyéni ügyvédként dolgozik, csupán minden tizedik egyéni ügyvéd rendelkezik saját honlappal. E tekintetben az irodák jóval aktívabbak: weboldallal rendelkezik az egyszemélyes irodák közel harmada, a társas ügyvédi irodák esetében minden negyedik ügyvéd jelenik meg virtuális irodáján keresztül online is.

Kreatív megoldások helyett alapinformációk

Tippek a céges weboldal forgalmának növelésére
„Szeretnék sokkal több látogatót a honlapomra” – ez az egyik leggyakoribb kívánság a cégvezetők részéről, hiszen az online sikeresség egyik fontos mérőszáma a weboldal látogatottsága. A látogatók hiánya ugyanis azt eredményezheti, hogy elmarad az optimális forgalom és ennek következtében a bevételek is megcsappannak.
A felmérés alapján megállapítható, hogy az ügyvédi honlapok tartalmukat tekintve az esetek többségében alapinformációk közlésére szorítkoznak: 90 százalékukban bemutatkozó lelhető fel az oldalon, de csak 47 százalékuk esetében tekinthető meg a jogi képviselő önéletrajza is. Saját logóval a megvizsgált ügyvédek/irodák csupán 53 százaléka rendelkezik, a jogi képviselőt ábrázoló fénykép az esetek 58 százalékában jelenik meg. Az online bizalomépítés eszközeit (fénykép, önéletrajz) tehát az ügyvédek fele tartja csak megosztásra érdemesnek. Jelentős különbség mutatkozik a vidéki és fővárosi ügyvéd-honlapok többnyelvűségét illetően: míg előbbiek csupán 18 százaléka olvasható idegen nyelven, a budapestiek esetében több mint háromszoros ez az arány.

Az ügyvédek kis arányban élnek olyan lehetőségekkel, amelyek egyedi, személyes és kreatív jelleget kölcsönöznek honlapjuknak: szakmai publikációk a vizsgált oldalak mindössze 22 százalékánál találhatók meg, jelentős különbséggel a fővárosi és vidéki honlapoknál. A budapestiek esetében ezek aránya 32, míg utóbbiak esetében ennek töredéke, 5 százalék.

Az ügyfeleket segítő és támogató ajánlatkérési lehetőség, hírlevél-szolgáltatás és a jogi tippek elérhetőségének aránya a legalacsonyabb: 2-2, illetve 0 százalék, e tekintetben nem tapasztalható lényeges különbség földrajzi megoszlást tekintve – derül ki a felmérésből.

Véleményvezér

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo