Az állampolgárok számára első körben a jövedelemadó-bevallás, az álláskeresés, a társadalombiztosítási kifizetések, a személyi dokumentumok kérelmezése, illetve a gépkocsik nyilvántartásba vétele lesz elérhető az új törvény adta lehetőségekkel. A cégek ezzel szemben az adóbevallásoknál, a társasági bejegyzéseknél és a közbeszerzésnél könnyíthetik meg dolgukat az elektronikus ügyintézéssel - írta a hwsw.hu.
A Miniszterelnöki Hivatal elképzelései szerint a szolgáltatások a Kormányzati Portálról lesznek elérhetőek. Mivel az önkormányzatok számára több idő szükségeltetik a felkészüléshez, a jogszabálytervezet a polgármesteri hivataloknak 2009 végéig adott határidőt az elektronikus ügyintézés informatikai feltételeinek kialakítására.
A szolgáltatások elektronikus úton, sorbanállás nélkül, az internet segítségével lesznek elérhetők. Így a világháló segítségével lehet majd elintézni többek közt a személyi igazolvány vagy az útlevél érvényességének meghosszabbítását, egy megvásárolt autó átírását, bejelenteni a lakcímváltozást, vagy bevallani a személyi jövedelemadót.
Mindehhez azonban szükség van elektronikus aláírásra; ez a fajta aláírás az üzeneteket nem rejtjelezi, a célja mindössze az, hogy a címzett meggyőződhessen arról, hogy a neki küldött információ valóban a feladótól származik, és azt más nem módosíthatta. Ezen felül további beruházást kívánhat meg az állampolgárok részéről, hogy az iratokat - így például a gépkocsi adás-vételi szerződését, a személyi igazolványt, adókártyát, forgalmi engedélyt - elektronikus formában kell csatolni az űrlaphoz, azaz be kell szkennelni, vagy digitális géppel lefényképezni.