Nehéz ügy az IT a vállakozóknak

Bár az informatikai szállítók a kkv szektort évek óta kiemelten kezelik, az informatikai technológiák adaptációja e cégek körében mégis alacsonyabb az átlagosnál.

A Cisco a versenyképességet javító informatika intenzívebb terjedésének lehetőségét a kkv szektor alapos feltérképezésében, a szektoron belül jól elkülöníthető, különböző igényekkel bíró csoportok azonosításában látja, amely révén valós igényeknek és feltételeknek megfelelő megoldások születhetnek.

A 10-250 főt foglalkoztató kis- és középvállalati szektorra napjainkban úgy tekintenek, mint a gazdasági fejlődés fő mozgatórugójára. Mindez nem véletlen, hiszen a KSH adatai szerint Magyarországon ezek a vállalatok termelik a bruttó hazai termék (GDP) 53 százalékát, illetve ezek foglalkozatják az alkalmazottak 70 százalékát.

A Cisco szerint, ha a kis- és középvállalatok a bevételeikből középtávon arányosan ugyanannyit költenek informatikára, mint a nagyvállalatok, akkor ugyanolyan versenyképesség növelő tényező birtokába juthatnak, mint nagyobb társaik. Ehhez azonban az is szükséges, hogy a kkv-szektor az informatikai beruházásokat stratégiai kérdésként kezelje.

Az IT fejlesztések gátló tényezői

A Coleman Parkes piackutató cég 12 európai országra - köztünk Csehországra, Lengyelországra és Magyarországra is - kiterjedő kutatása többek között arra keresett választ, hogy a kis- és középvállalati szektorban megyek az informatikai beruházásokat segítő illetve hátráltató tényezők.

A legnagyobb hátráltató tényezőként a magyarországi válaszadók 64%-a technológia költségeit, 54%-uk a hosszú távú megbízhatóságot, 44%-uk a technológiai változások ütemét, 40%-uk pedig a hozzáértő munkatársak hiányát jelölte meg. Az új technológiával járó integráció a cégek 30%-a számára jelent problémát, míg az adat- és rendszerbiztonság szintén 30% számára jelent hátráltató tényezőt.

A legnagyobb üzleti kihívások közt 71% említették az üzleti versenyt, nemzetközi összehasonlításban Olaszország után a legnagyobb arányban. A piaci folyamatok követését a kkv-k 68%-s tarja nagy kihívásnak, Hollandia után a legmagasabb arányban. Az új piacok megtalálása és új termékek fejlesztése a cégek 49%-a számára fontos, a finanszírozás fontosságát pedig 55% jelölte meg.

A működéshez nélkülözetlen technológiák közt a cégek 93%-a jelölte meg az internetet, 90% a biztonságos hálózatokat, 61%-a távoli elérésű hálózatokat, míg 87% az adattárolást és adatmentést.

Kutatás a hazai piacon

A Cisco a kkv szektor igényeinek és működésének megismerése érdekében a legalább 50 és legfeljebb 250 főt foglalkoztató cége körében fókuszcsoportos kutatást végzett a Bell Reserch segítségével.

A kutatás eredményei szerint a legfontosabb fejlesztési akadálynak - a Coleman Parkes kutatásnak megfelelően - a pénzügyi korlátok bizonyultak. Emellett azonban kiemelt súllyal került elő néhány új szempont: az alkalmazottak ellenállása a változásokkal szemben, a munkavállalók alacsony szintű IT-ismeretei, az ellenállás a felső vezetés részéről és a jogi szabályozás hiánya.

A hálózati-informatikai fejlesztések hajtóerői pedig várhatóan a megbízhatóság / üzembiztonság, a hálózatbiztonság, a vállalati hálózatok jobb menedzselhetősége és a sebesség növelése lehet. Mindezek mellett fontos szerepet kaphatnak az üzletfejlesztés által generált többletigények, az ügyfélkapcsolatok és a számlázás elektronizálására való törekvés, valamint a dokumentumkezelés javítása. Azonban a fejlesztések végső soron a hatékonyság növelését, illetve az informatikai költségek csökkentését célozzák.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo