Mitől válik jövedelmezővé egy weboldal?

Úgy tűnik, néhány online marketinges képes folyamatosan olyan ötletekkel előrukkolni - legyen az egy főcím vagy egy értékesítési szöveg - hogy termékük szinte magától elkel.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Talán Ön is azt gondolja, hogy ezek a szuper sikeres Internet-vállalkozók olyan marketing géniuszok, akiknek Ön a nyomába sem érhet. Valójában azonban egészen másról van szó! A legtöbbször ugyanis ezek a sikeres szakemberek nem marketing varázslók, hanem egyszerűen csak tisztában vannak az Internet-marketing egyik legalapvetőbb szabályával, amely úgy hangzik: "tesztelni, tesztelni, tesztelni".

Ha elolvas néhány cikket ezektől a profiktól, újra és újra találkozni fog ezzel a varázsigével, de könnyen lehet, hogy arra egyikük sem fog részletesen kitérni, hogy Ön mit teszteljen, és még kevésbé arra, hogy ehhez milyen eszközöket használjon.

Miközben próbálja megírni weboldala szövegeit, a legtöbb döntés során újból és újból felmerül a kérdés, hogy a papíron jónak ítélt szöveg megfelelően fog-e működni "igazi" látogatókkal. Sokszor későn derül ki az is - ha egyáltalán kiderül -, hogy pont a másik variáció lett volna a hatékonyabb. Néha azonban, még azt is nehéz megállapítani, hogy az elért eredmények jónak vagy rossznak számítanak-e.

Árengedmény, vagy ajándék?

A párhuzamos tesztelés (Split testing) módszerét alkalmazva könnyedén ki fogja tudni választani a lehetséges weboldal szövegek - címek, alcímek, link szövegek, leírások, stb. - közül azokat, amelyek a maximális eredményt hozzák, azaz amelyeknél minden más verzió csak rosszabb lenne.

A párhuzamos tesztelés során egy szöveg (cím, alcím, link, stb.) két vagy több verziója kerül összehasonlításra úgy, hogy pontosan kiderül, mely verzió hozza a jobb eredményt - több vásárlót, hírlevél feliratkozót, demó letöltőt, stb.

Hogy működik ez? Ön a kérdéses weboldalból létrehoz két változatot. Pl. tesztelni kívánja, hogy a következő akcióban árengedmény vagy egy ajándék lesz hatásosabb? Ehhez létrehoz egy olyan weboldalt, amin az ajándékot reklámozza, és egy másikat, amin az árengedményt.

Teszteléskor egy egyszerű programozási trükkel a látogatók felét az egyik, a másik felét a másik weboldalra küldjük, majd mérjük, hogy melyik eredményezett több vásárlást.

Csak haladóknak: Technikailag az történik, hogy egy rövid PHP kódrészletet elhelyezve a tesztelendő oldalak forrásában1, a látogatók egyik részének (pl. 50%) a lap "A" változata, másik részének "B" változata jelenik meg. A megfelelő látogatottság-mérő szoftver használatával a következő lépés már kézenfekvő: meg kell vizsgálni, hogy a célként kitűzött látogatói viselkedést (megrendelést, hírlevél feliratkozást, stb.) az "A", vagy a "B" verzió látogatóinál lehet nagyobb számban megfigyelni.

Így Ön a mérést követően a tesztelt verziók közül azt tartja meg, amelyik a több eredményt hozta. A teszteket addig érdemes folytatni, amíg el nem jut egy olyan változatig, amelynél egy következő tesztben minden más verzió rosszabbul teljesít.

Példa: Tegyük fel, hogy azt szeretné tesztelni, hogy a weboldal nyitólapjának melyik változata segíti jobban a hírlevél feliratkozásokat. Ebben az esetben arra van szükség, hogy a következő 1.000 látogatóból 500-an a weboldal nyitólapjának "A" változatát, 500-an pedig a "B" változatot lássák. Ha ezek után azt látja, hogy az "A" változat látogatói közül 28-an iratkoztak fel a hírlevélre, a "B" változat látogatói közül viszont 75-en, akkor egyértelmű, hogy a "B" változat jobban elősegíti a hírlevél feliratkozásokat. Ha a weboldal elsődleges célja a címlista bővítése, akkor ezek után természetes, hogy a "B" változatot fogja megtartani.

A témában további információkat talál ezen a weboldalon.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo