A CNET internetes hírportál birtokába jutott egy belső feljegyzésnek, amelyet két Microsoft-, és egy MSN-alkalmazott írt még év elején. A levél szerint a szoftveróriásnak el kellene gondolkoznia azon, hogy a piac trendjeinek szellemében ingyenes programokkal tartsa pozicíóját. A Works, Money vagy akár maga a Windows operációs rendszer is lehetne ingyenes, ha engednének reklámokat futni rajtuk- áll a feljegyzésben, amely - ahogyan ezt a CNET-nek névtelenül nyilatkozó redmondi alkalmazottak is elismertek - egy 2005. elején tartott tanácskozásra íródott. A Thinkweek ("Gondolkodás Hete") a Microsoft felső vezetői által tartott egyhetes ötletelés, amelyet évente kétszer tart a szoftvercég.
"Ha a versenytársaink ingyenes, hirdetéseket tartalmazó alkalmazásokkal rukkolnak elő, akkor talán nekünk is ezt kellene tenni" - áll a feljegyzésben, amelyet az MSN Money portál munkatársa, John Skovron írt alá.
Az ötlet azonban nagy valószínűséggel nem pusztán csupán egy alkalmazott fantazmagóriája, hiszen múlt héten egy sajtótájékoztatón jelentette be a Microsoft, hogy webalapú szolgáltatásokat (Windows Live és Office Live) vezet be, amelyekért nem kér pénzt. A szoftverek, amelyeken célzott hirdetéseket lehetne eljuttatni a felhasználókhoz, a feljegyzés szerzői szerint a Works, Money, vagy akár a Windows is lehetne, amely utóbbival akár évi 9 dolláros bevételre is szert tehetne a Microsoft - ami nem kevés, hiszen nagyjából 200 millió szémítógépen fut Microsoft XP operációs rendszer...
A Microsoft tájékoztatása szerint az ingyenessé tétel nem konkrét, csak egy ötlet a sok közül. Az ötlet létezését a cég nem kívánta kommentálni.