Az utóbbi hónapokban sorra jelentek meg a szélesebb közönség által is használható mesterséges intelligencia megoldások (például a szövegalkotásra képes ChatGPT vagy a képalkotásra képes Midjourney), amelyeknek nagy sajtóvisszhangja is volt, így az is értesült és véleményt alkotott az MI-ről, aki még nem használta ezeket.
A felnőtt lakosság 82 százaléka hallotta már a mesterséges intelligencia kifejezést, és ha nem is tudják pontosan, hogy mit jelent, a legtöbben a robotokra, gépekre, számítógépekre, a fejlődésre és a jövőre asszociálnak róla.
Használjuk, még ha nem is mindig tudunk róla
Az MI körüli bizonytalanságot jól mutatja, hogy a fogalomnál a konkrét megoldások ismertebbek, bár azokról sokszor nem is tudatosul a felhasználóikban, hogy mesterséges intelligencia áll a hátterükben. Legnagyobb arányban a videójátékozás kapcsán találkozott MI-vel a lakosság, a fogalmat legalább hallomásból ismerők közül tízből négyen játszottak már a gép ellen, és kilencen hallottak már erről a lehetőségről.
Chatbotokat, virtuális asszisztenseket, beszéd- és képfelismerő szoftvereket is 30-40 százalék használt már, jóllehet ebben nincs is mindig választási lehetőségünk, például amikor egy ügyfélszolgálaton egy chatbot válaszol. A legismertebb, ugyanakkor az exkluzivitása miatt a legkevésbé használt MI megoldás az önvezető jármű – 92 százalék hallott erről a megoldásról, de csak 4 százalék ült eddig ilyen autóban.