A tavaly év végi 13-ról 2005 első félévére 16 százalékra nőtt az otthoni internet kapcsolattal rendelkezők aránya Magyarországon a 14-69 évesek körében - mondta el Klenovszki János az NRC Piackutató Kft. ügyvezető igazgatója a jövő heti Internet Hungary konferencia alkalmából tartott sajtótájékoztatón. A növekedéshez nagy mértékben hozzájárult az internet hozzáférések árának csökkenése. A TNS-NRC Interbus kutatás adatai alapján növekedett az internetet hetente legalább egyszer használók tábora is, a 2001-es 7-ről az első félév végére 19 százalékra a 14-69 éves korosztály körében.
Az internet terjedésével párhuzamosan az online kereskedelem hatása már érezhetővé válik a gazdaságban is, a gyakran netezők egyharmada rendel termékeket, szolgáltatásokat a világhálón. Az internetes vásárlást legalább egyszer kipróbálók aránya eléri a 44 százalékot, azonban a hazai lakosság 46 százaléka még mindig elutasítja ezt a vásárlási formát a felmérések adatai szerint.
A technológiai fejlődés következményeként kiélezett küzdelem zajlik az átalakulóban lévő távközlési és média piacok felosztásáért - mutatott rá Simó György, a T-Online Magyarország vezérigazgatója. Az egymás felé közeledő iparágak régi és új szereplői versenyeznek egymással a fogyasztói kapcsolatokért, tartalomjogokért, a hirdetési és távközlési bevételekért.