Magyarországon is indulhat a harmadik generációs mobilszolgáltatás

A Nemzeti Hírközlési Hatóság a mai napon pályázatot hirdetett a harmadik generációs mobilkommunikációs szolgáltatás nyújtására felhasználható rádiófrekvencia-sávok használati jogosultságára. Amint azt Pataki Dániel, az NHH elnöke elmondta, várakozásaik pozitívak, hiszen a pályázatot jó időben írják ki, ezzel is erősítve a Magyarországon húzóágazatnak számító telekommunikációs szektort.

A pályázat kiírásával az NHH a társadalmi haszon maximalizálására törekszik, eleget téve a fogyasztói, a kormányzati és a befektetői elvárásoknak. A Nemzeti Hírközlési Hatóság pályázatán négy, műszakilag egyenértékű, harmadik generációs mobilkommunikációs szolgáltatás nyújtására felhasználható frekvenciablokk nyerhető el tizenöt évre, megteremtve a lehetőséget az egyenlő esélyekkel induló tisztességes piaci versenyre. A pályázat többek között biztosítja, hogy a szolgáltatást a fogyasztók 2006 januárjától vehessék igénybe.

Hogy a szolgáltatás minél korábban elindulhasson, az állam megosztja a kockázatot a versenyszférával. A befektetők érdekeit szem előtt tartva a pályázati kiírásban az NHH lehetőséget teremtett arra, hogy az egyik frekvenciasávot elnyerő pályázó a használati díjat akár részfizetéssel, bevételarányosan egyenlíthesse ki. Az UMTS a hagyományos mobiltelefon-beszélgetések minőségének javítása mellett jelentősen növeli az adatátviteli sebességet, és ezáltal mobiltelefonon internet alapú multimédia-szolgáltatások is elérhetőek lesznek.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo