A kutatás a maga nemében az első széleskörű tanulmány ebben a témában. A felmérésben 41 nemzetközi intézet kutatói vettek részt, és 141 kritérium alapján 171 országban működő mintegy 2500 banki honlapot elemeztek. A magyarországi felmérés vezetője a Pécsi Tudományegyetem professzora, Dr. Rekettye Gábor a Marketing tanszék vezetője volt, a tanulmány elkészítésében közreműködött Pintér Éva, a Vállalati Gazdaságtan és Számvitel tanszék tanársegédje.
"A bankok sikeresen használják az internetet, de ma, a globalizáció korában még hiányzik egy általános, egész világra kiterjedő stratégia" - állapította meg a nemzetközi kutatás vezetője, Uwe Kamenz professzor.
A felmérés alapján az első helyet megosztva két bank szerezte meg, amelyek - egy előre felállított kritérium-rendszerben - a maximálisan elérhető 100 pontból 73 pontot értek el: a Bank Millennium (Lengyelország), és a Wachovia Corporation (USA). Őket követi közvetlenül a Raiffeisen Hungary, amely minimális lemaradással 72 pontot kapott, és az előkelő harmadik helyre került. A 100 pont négy terület értékeléséből adódik: külső megjelenés, kezelhetőség, interaktivitás (ezekre maximálisan 20-20 pontot lehetett kapni) és tartalom (maximum 40 pont).
A magyar résztanulmányban első helyet elért Raiffeisenbank (Hungary) internetes megjelenése a világ összes bankját vizsgáló felmérésben is jól teljesített, harmadik helyet ért el. A magyarországi bankok átlagosan 10,6 pontot értek el a kezelhetőség, 15,8 pontot a tartalom, 6,0 pontot az interaktivitás és 7,9 pontot a megjelenés szempontjából. Az eredményeken még lehet és szükséges is javítani, de összességében pozitív a magyar bankok értékelése.