Középkori szinten a magyar kkv-k

A hazai kis- és közepes vállalatok informatikai fejlettsége "középkori" szinten van. A hazai kkv-k gépparkja elöregedett, nem használják a közösségi médiumokat, sokuknak saját weboldala sincs, és a felhőről azt hiszik, hogy időjárási jelenség.

Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdásztól!

2024. október 9. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

A magyar kis- és közepes vállalkozásoknak csak az egyharmada rendelkezik közösségi média oldallal, negyedük üzemeltet webshopot és egytizedüknek sincs saját mobil applikációja. Valamivel jobb a helyzet a BYOD-dal, hiszen a cégek körülbelül 40 százalékánál engedik a dolgozóknak, hogy saját eszközöket használjanak munka közben, azonban az esetek felében nincs érvényben erre kialakított szabályozás – derült ki a Microsoft, amelyet 13 európai országban végeztek el, idehaza 2014 márciusában az Ipsos MORI kérdezte a maximum 250 fős cégek alkalmazottait.

A hazai kkv-k többségénél nincs önálló IT-részleg, vagy informatikáért felelős vezető munkatárs, így 70 százalékuk esetében a cég vezetője vagy pénzügyese dönt az informatikai kérdésekről. A válaszadók majdnem fele úgy tartja, hogy az IT kiadások jelenleg nem érik el a kívánt szintet a vállalatánál. Ugyanakkor egy harmaduk szerint az IT kiadások szintje éppen megfelelő. Csak öt százalék gondolja azt, hogy az IT kiadások túlméretezettek.

Elöregedett géppark

A válaszadók több mint harmada állította, hogy az otthoni informatikai eszközei jobbak, mint a cégesek. Egyharmaduk szerint a vállalata elavult IT rendszert használ, és csak valamivel több mint negyedük (28 százalék) érzi úgy, hogy a cégük a legmodernebb IT infrastruktúrát használja. Azok közül, akik azt gondolják, hogy a vállalatuk elavult IT rendszert használ, háromból kettő mondta azt, hogy ez azért van így, mert 5-10 éves asztali számítógépeket és laptopokat használnak. 62 százaléknyian pedig azért vélekedtek így, mert cégüknél az alkalmazottak nem kapnak tableteket vagy okostelefonokat. Miközben öt cégből kettőnél lehet használni saját eszközöket (notebookot, mobilt, tabletet), a cégek fele nem szabályozza azt, hogy mindezt milyen feltételekkel engedi meg. A dolgozók több mint fele saját géppel dolgozik munkahelyen és munkaidőn kívül is. A válaszok alapján sokan azért használják saját eszközeiket a cég érdekében is, mert ez segíti a mobilitást, rugalmasabbá teszi a munkát, ezért a saját eszközök használata jelentős megtakarításokat eredményez a vállalatoknál.

Segítség a kütyürengetegben
Okos eszközök, big data, BYOD (bring your own device) – kifejezések, amelyekkel minden cégvezetőnek érdemes megismerkednie, de nem biztos, hogy azonnal pénzt is kell költeni ezekre.
Nem utasítják el a felhőt, nem tudják mi az

A gazdaság motorjának számító kis- és közepes vállalkozások alapvetően nem elutasítóak a felhő alapú megoldásokkal szemben. 44 százalékuk tartja fontosnak ezt a technológiát és nem sokkal kevesebben vannak azok, akik kételkednek benne. A többség még nem érzi, hogy cégük hatékony működéséhez modern informatikai megoldások szükségesek, és azt sem kezelik tényként, hogy ezt a felhő alapú megoldások biztosítják számukra kezdeti befektetések nélkül, tervezhető állandó költségek mellett. A leggyakrabban használt felhő alapú szolgáltatás az e-mail, majd a dokumentumok megosztása és az adatok biztonsági mentése következik. Tízből hat ember szerint a felhő-megoldások elengedhetetlenek lesz a jövőben, de negyedük (25 százalék) félti a felhőben tárolt adatait. Hasonló a helyzet a mobil technológiákkal is. A megkérdezetteknek majdnem fele (46 százalék) érzi úgy, hogy tisztában van azzal, mi a felhő alapú technológia, 14 százalékuknak pedig fogalma sincs erről.

A vásárlók miatt fontos a gyors adatfeldolgozás
Lassabban gyűlnek az adatok a közép-európai vállalatoknál, mint a világátlag- derítette ki az IDC regionális kutatása, amelyet az SAP szoftvercég felkérésére készített a piacelemző. A megkérdezett vállalatok hatvan százalékánál legalább három évig tart az információk duplázódása, mely lassabb, mint a világátlagnak tekintett másfél-két év.

Véleményvezér

Fotóalbumot készített Hadházy Ákos a magyar kórházi kosztokról, ezt látni kell

Fotóalbumot készített Hadházy Ákos a magyar kórházi kosztokról, ezt látni kell 

Nem finom, de legalább nem is gusztusos.
Véget ért az amerikai dokkmunkások sztrájkja, hatalmas sikert értek el

Véget ért az amerikai dokkmunkások sztrájkja, hatalmas sikert értek el 

A logisztikai költségek tovább nőnek.
Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát

Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát 

A folyamatos kormányzati sikerpropaganda mellett csak a számok ne lennének.
Vádat emeltek a new yorki polgármester ellen

Vádat emeltek a new yorki polgármester ellen 

Ingyen utazásokat és hotelszámlákat vizsgálnak.
Az izraeli titkosszolgálat professzionálisan működik Iránban, mind a 180 ballisztikus rakétát leszedték

Az izraeli titkosszolgálat professzionálisan működik Iránban, mind a 180 ballisztikus rakétát leszedték 

Az izraeli miniszterelnök megígérte az irániaknak, hogy hamarosan megszabadítják elnyomóitoktól.
Az Orbán-család egy újabb „sasfészkét” fedezte fel Hadházy Ákos

Az Orbán-család egy újabb „sasfészkét” fedezte fel Hadházy Ákos 

Reméljük nem Bese Gergő szenteli fel, mint a Karmelitát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo